شرکت توزیع پسته بادامی زرند+بهترین قیمت خرید

اگر به دنبال خرید پسته بادامی زرند با بهترین قیمت ها در سال ۱۴۰۱ باشید، پیشنهادات ویژه مجموعه ما را از دست ندهید.

شرکت توزیع پسته بادامی زرند به صورت اینترنتی و یا حضوری فعال است و به مشتریان خدمات ارائه می دهد.توزیع و پخش هر چه بهتر و بیشتر باشد باعث فروش بیشتر محصولات کارخانه می شود.

توزیع باید به گونه ای باشد که در دورترین نقطه از کشور هم دسترسی به این محصول امکان پذیر باشد و خریداران در آن شهر و یا روستا با کمبود جنس مواجه نشوند.

پسته بادامی زرند از نمونه های باکیفیت و مرغوب کشور است که هم خوشمزه است و هم خواص زیادی دارد.

اهمیت انتخاب نهال پایه پسته

یکی از مهم‌ترین عوامل در احداث باغ و موفقیت در باغداری استفاده از نهال مناسب میباشد.

از آنجا که احداث باغ پسته یک سرمایه گذاری بلند مدت میباشد و رقم پایه مانند پایه و اساس باغ پسته بوده و نهال پیوندی روی آن پیوند خواهد شد باید رقمی مناسب و ایده آل استفاده نمود.

 

بهترین رقم پایه پسته چیست؟

رقم بادامی ریز زرند بهترین رقم برای کاشت پسته به عنوان پایه می باشد که قابلیت پیوند همه ارقام پیوندی بر روی آن جهت بهره برداری و عملکرد ایده آل وجود دارد.

 

علت نام‌گذاری رقم پسته بادامی ریز زرند

از آن‌جا که این رقم از نظر ظاهری کشیده و مشابه بادام می‌باشد بادامی نامیده می‌شود و با توجه به ریز بودن سایز ریز هم لقب گرفته است. سرمنشا و مبدا شناسایی این رقم برای اولین بار منطقه زرند کرمان بوده است.

ترکیب سه عامل یاد شده علت نام‌گذاری این رقم به نام بادامی ریز زرند می‌باشد.

 

مزایای رقم بادامی ریز زرند

این رقم دارای مزیت‌های زیر می‌باشد:

  • مقاوم به شوری
  • مقاوم به کم آبی
  • مقاوم به آفات
  • مقاوم به بیماری ها
  • مقاوم به تنشهای محیطی
  • رشد زیاد و مناسب با قابلیت پیوند سریع

 

معایب رقم ریز زرند

از جمله معایب این رقم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میوه آن بسیار ریز میباشد و انس آن بیش از حد بالا می‌باشد
  • درصد خندانی میوه آن بسیار کم می‌باشد
  • درصد پوکی میوه بالا می‌باشد

 

نتیجه گیری

با توجه به موارد گفته شده استفاده از رقم ریز زرند برای پایه پسته بسیار عالی بوده و توصیه می‌گردد در حالی که این رقم برای پیوند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

 

چرا باید پسته را در زمین پیوند نماییم؟

با توجه به رشد بسیار بالای ریشه نهال پسته و خارج شدن ریشه اصلی از ته گلدان پلاستیکی نهال، تا زمانی که ضخامت نهال مناسب پیوند شود باید پایه پسته در محل اصلی کاشته شده و پس از یک تا دو سال که قطر شاخه مناسب پیوند شد پیوند گردد و امکان پیوند پسته در درون گلدان وجود ندارد.

 

اهمیت ریشه اصلی پسته

یکی از مهمترین بخشهای درخت پسته ریشه اصلی آن می‌باشد که باید به صورت مستقیم حرکت نموده و تا اعماق خاک پیشروی نماید تا آب را جذب نماید و در اختیار بخشهای مختلف گیاه قرار دهد. در صورت پیچیده شدن و خم شدن ریشه پسته، درخت پسته ضعیف شده و رشد و عملکرد آن کاهش می‌یابد.

 

تفاوت انتخاب نهال پسته با سایر درختان

در خصوص نهال پسته ما بایستی برخلاف خیلی از گیاهان دیگر مانند زردآلو، گیلاس و غیره، باید از نهال‌های کوچک برای کاشت استفاده کنیم.

نهال زردآلو و گیلاس هرچه بزرگ‌تر باشد، رشد بهتری داشته و ریسک کمتری دارد. اما در مورد پسته چون ریشه اصلی خیلی مهم است و باید کاملا مستقیم در خاک رشد کند؛ نباید نهال ما بزرگ باشد.

 

سایز مناسب کاشت نهال پسته بادامی

اگر طول نهال پسته بین 10 تا 20 سانتی متر باشد کفایت می‌کند و اگر نهال بزرگ‌تر از 20 سانتی متر باشد، به این دلیل که ریشه اصلی در این حالت بالای 30 تا 40 سانتی‌متر رشد کرده و به ته گلدان رسیده، پیچ می‌خورد. در نتیجه ریشه اصلی نهال پس از کاشت در زمین اصلی به خوبی انجام نشده و درخت با مشکل روبرو خواهد شد.

پس می‌توانیم بگوییم که بهتر است به سراغ نهال‌های یکساله و دوساله پسته نرویم.

 

بهترین زمان کاشت نهال پسته بادامی

بهترین زمان کاشت نهال گلدانی پسته اواخر اسفند تا اواسط اردیبهشت ماه بسته به هر منطقه می‌باشد.

 

دمای مناسب برای کاشت نهال

در زمان کاشت نهال هوا نباید خیلی سرد یا خیلی گرم باشد دمای هوای بین ده تا سی درجه برای کاشت نهال پسته مناسب میباشد.

 

مناطق مناسب کاشت پسته

امکان کاشت پسته در تمام مناطق ایران وجود دارد به جز موارد ذیل:

  • مناطقی که بارندگی اول بهار بسیار زیاد میباشد و در نتیجه گرده افشانی مختل میگردد.
  • مناطقی که ارتفاع از سطح دریا کمتر از 500 یا بیشتر از 2000 باشد.
  • مناطقی که دمای هوا در زمستان سردتر از 20درجه زیر صفر یا گرمتر از 45 درجه سانتی‌گراد گردد.

 

خاک مناسب برای کاشت پسته

خاکی مناسب کاشت پسته میباشد که دارای بافت متوسط بوده و نه خیلی سنگین یا خیلی سبک نباشد.

 

 

 

شرکت توزیع پسته بادامی زرند

آرامش قلب و اعصاب با مصرف پسته

آرامش قلب و اعصاب با مصرف پسته آرامش قلب و اعصاب با مصرف پسته امکان پذیر است و بیشتر کارشناسان و متخصصان این امر را تائید می کنند.

افرادی که دچار کمبود حافظه می باشند و به خصوص دانش آموزان و دانشجویان زمانی که امتحان دارند تاکید فراوان شده است که هر روز صبح و قبل از امتحان مقداری پسته بخورند تا هوش و حافظه ی آن ها تقویت شود.

پسته باعث آرامش اعصاب و دور کردن استرس و اضطراب می شود. این موضوع خود می تواند دوای بسیاری از بیماری های اعصاب و روان باشد.

پسته قلب را آرام می کند و برای معده و ناخن و مو و تقویت آن مناسب است. این محصول علاوه بر این مجاری کبدی را هم باز می کند و خوردن آن برای اشخاصی که کم خونی دارند تاکید شده است به خصوص این که پسته بهتر است خام باشد.

در این محصول انواع ویتامین ها و پروتئین ها یافت می شود و انواع منیزیم و پتاسیم که هر کدام برای تقویت بدن انسان مناسب می باشند.

فروش کلی پسته بادامی زرند

فروش کلی پسته بادامی زرند فروش کلی پسته بادامی زرند در این سایت انجام می پذیرد. خریداران سراسر کشور می توانند سفارش خرید خود را در این سایت ثبت نمایند. در این صورت محصولات در سریع ترین زمان برای آن ها ارسال می شوند.

فروش کلی و عمده پسته بر قیمت آن هم تاثیر می گذارد و با قطع شدن دست واسطه گران و دلالان قیمت ها شکسته می شود و  محصول عادلانه به دست مصرف کننده واقعی می رسد.

امروزه خرید های اینترنتی به خاطر مزایای فراوانی که دارد مورد توجه است. بیش از نیمی از صادرات ما به کشورهای دیگر انجام می پذیرد و هر ساله ارز فراوانی وارد کشور می شود.

ایران از نظر تولید و کیفیت و مرغوبیت پسته  حرف اول را می زند و مشتریان زیادی در سراسر جهان دارد.

پسته بادامی از زرند یکی از شهرهای معروف استان کرمان برداشت می شود. کرمان به خاطر آب و هوای گرم و خشکی که دارد محل بسیارمناسبی برای کاشت و برداشت پسته می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما