صادرات بزرگ پسته قزوین به عراق

شاید تصور کنید که پسته تنها در شهرهای  کرمان کشت و تولید می شوند در صورتی که اینگونه نبوده بلکه نمونه‌های مختلفی از آن در شهر قزوین  کاشت  و برداشت می شود که ازانواع اصلاح نژاد شده و برتر هستند.

صادرات عظیم پسته قزوین به کشورهای مختلف جهان انجام می‌گیرد که یکی از آن ها عراق می باشد. پسته صادراتی ایران در شهر عراق مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است که سالانه مقادیر فراوانی از این محصولات به سایر کشورها نیز ارسال می شود.

صادرات عظیم پسته قزوین به عراق

چرا پسته را در دوران بارداری مصرف کنیم؟

چرا پسته را در دوران بارداری مصرف کنیم؟ دوران بارداری یکی از دورانی است که مادران می بایست از  برخی مواد غذایی پرهیز و نیز خوراکی هایی را به صورت مداوم استفاده نمایید تا نیاز غذایی جنین برطرف شود.یکی از آجیل های ارزشمندی که مادران در دوران بارداری می توانند از آن ها استفاده کنند  انواع پسته ها هستند که بصورت خام یا طعم دار قابل استفاده است.شایان ذکر است که در زمان بارداری می بایست سعی کنید پسته های خام را مورد استفاده قرار دهید زیرا پسته های نمک دار و بو داده ممکن است برای کودک خطر آفرین باشد.به طور کلی می‌توان گفت که مصرف پسته های خام بهترین گزینه در زمان بارداری است.شما باید با مشورت پزشک خود میزان مجازی از آن را مصرف نمایید.یکی از مهم ترین چیزهایی که موجب شده پزشکان مصرف پسته را توصیه نمایند وجود انواع ویتامین ها و مواد مغذی در آن ها می باشد. یک پسته ارگانیک سرشار از آهن است . افرادی که دچار کم‌خونی هستند نیز می توانند از آن استفاده کنند.در یک پسته سالم مقدار زیادی از انواع فیبر، چربی و پروتئین وجود داردکه می‌تواند نیاز غذایی کودک و مادر را تا حد زیادی برطرف کند.

تاریخچه پسته قزوین

برخی شواهد تاریخی حاکی ازآن است که پسته اولین بار در اواخر قرن پنجم هجری قمری در زمان فرقه اسماعیلیه از دامغان وسمنان  و قم به قزوین آورده شده و سپس از انجا به شهرهای کرمان ویزد  برده شده است.

یکی از مورخین در سال 1221 قمری پسته قزوین را از بهترین در زمان عصر خود معرفی نموده است .گونه دیگری از پسته مانند بنه در کوههای شمال و جنوب استان قزوین وجود دارد.

مهم ترین ویژگی های پسته قزوین

  • رنگ سبز عالی مغز
  •  اسید آمینه های ضروری وچگالی چربی بالا
  • مزه و طعم دلچسب
  • کیفیت بالای غذایی و دارویی و بهداشتی
  • قابلیت ورقه ورقه شدن و تبدیل به خلال بدون خرد شدن
  • نداشتن سم آفلاتوکسین به علت زود رس بودن و برداشت سریع

 

Image

 

ارقام موجود پسته  قزوین

ارقام موجود در استان قزوین به دو دسته داخلی و خارج استان تقسیم می‌شود و در داخل استان نیز به دو منطقه و دسته‌ی بوئین‌زهرایی و قزوینی تقسیم می‌گردند.
در شهرستان قزوین چهار رقم پسته می توان نام برد
1- کله بزی
2- بقالی
3- تجاری
4- بادامی
و در شهرستان بوئین‌زهرا چهار رقم پسته زیر را می‌توان نام برد.
1- پسته قرمز
2- پسته سفید
3- کال خندان
4- بادامی

نحوه کاشت و برداشت پسته قزوین

برداشت پسته قزوین در باغات مکانیزه و نیمه مکانیزه و اکثرا به صورت سنتی انجام می‌گیرد. نحوه فرآوری در غالب باغات بلافاصله بعد از برداشت با دستگاه‌ها و ماشین‌های نیمه مکانیزه عمل‌آوری پسته که شامل پوست کنهای وخشک کن آبی کمی باشد انجام می‌گیرد و پس از پوست‌گیری و شستشو در وانهای مربوط در محل  مشخص در معرض آفتاب خشک می‌نمایند؛ و گاهی نیز باغات سنتی حومه قزوین، پسته را بلافاصله بعد از برداشت بدون هیچ گونه فرآوری و پوست‌کنی همراه با پوست نرم‌ رویی خشک می‌کنند تا موجب حفظ رنگ سبزو مطلوبیت آن و موجب افزایش عمر انبارداری گردد.

خرید تناژ بالا پسته قزوین

برای خرید پسته قزوین می توانید با مشاورین مجموعه صبا فروت تماس بگیرید.

پسته قزوین بصورت ارگانیک و باکیفیت تهیه می شود که شما مشتریان عزیزقادر به خریداری آن ها به صورت خام هستید.

نحوه ثبت سفارش از طریق این فروشگاه به صورت تلفنی  و یا از طریق فرم انجام می‌گیرد .

شما تنها از طریق یک تماس تلفنی قادر به ثبت سفارش خود هستید که پس از تکمیل شدن سفارش، آن ها را درب کارخانه یا محل مورد نظر تحویل خواهید گرفت.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما