بازرگانی خرید و فروش پسته خندان صادراتی

آیا می دانید که کشاورزی از ارکان اصلی اقتصاد کشورهای  پیشرفته محسوب می گردد، بطوریکه صادرات  محصولاتی از جمله خشکبار  بخش زیادی از درآمد کشورهای پیشرفته را به خود اختصاص می دهد.

پسته ازجمله محصولات کشاورزی بوده و در رده خشکبار محسوب می شود که از  سالیان دور یک کالای مهم صادراتی در ایران  است .

آیا می دانید صادرات پسته  بعد از نفت  ارز آوری بالایی را سالیانه   برای کشور به همراه  دارد.

پسته  خندان صادرانی ایران به علت سه مشخصه مهم یعنی اندازه مناسب و طعم منحصر به فرد  وکیفیت  بسیار بالا درکشورهای جهان محبوب و پرطرفدارمی باشد و هر ساله به مشتریان و خریداران پسته ایران افزوده می شود.

 پسته خندان صادراتی ایران

یکی از اصلی ترین مراحل در عرضه پسته خندان صادراتی مطالعه و کسب اطلاعات اولیه  درخصوص  علایق و سلایق مشتریان پسته  در سراسر جهان می باشد.

نحوه پیدا کردن مشتریان خارجی ،نوع محصول، پسته درخواستی ،مجوزهاو استانداردهای غذایی و بهداشتی و شرایط گمرکی کشور مقصد تحقیق از جمله ملزومات اولیه عرضه  پسته خندان صادراتی می باشد.

برخی کشورهای خارجی پسته خام را به پسته بوداده ترجیح می دهند و برخی کشورهای اروپایی قوانین سخت گیرانه ای در خصوص درصد سم افلاتوکسین دارند.

بسته بندی محصول باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

یکی از ملزومات عرضه پسته خندان صادراتی، توجه به کیفیت بسته بندی می باشد.

بسته‌بندی مناسب علا وه بر مراقبت و محافظت از کیفیت محصول و  حفظ ماندگاری و تازگی آن، درافزایش جذب مشتریان موثر واقع می گردد و به عبارتی موجب ارتقا اعتبار تولید کننده و صادر کننده را فراهم  می نماید.

یک بسته بندی خوب  پسته ،علاوه بر داشتن کیفیت بالا و زیبایی ظاهری، بایستی حاوی درج اطلاعاتی در خصوص نوع پسته، مشخصات تولید کننده پسته ، شرکت تولیدکننده، شرکت صادرکننده، شرکت واردکننده و سایر موارد لازم جهت شناسایی محصول باشد.

 

برای صادرات پسته خندان صادراتی  نیاز به چه گواهی می باشد؟

اخذ گواهی‌های سلامت و بهداشت از دیگر مراحل صادرات پسته خندان صادراتی می باشد.

در این مرحله علاوه بر اخذ استانداردهای بهداشتی و غذایی کشور مبدا بایستی نست به اخذ این تاییدیه از کشور مقصد نیز اقدام گردد .

این مرحله بایستی پیش از ورود محصول به گمرک صورت گیرد.

ارائه محصول پسته به گمرک:

در این مرحله می‌توانید مدارک مربوطه مانند اظهارنامه‌های  گمرکی، مشخصات، وزن و فاکتور محصول را تکمیل کنید.

اخذ گواهی سلامت پسته در گمرک:

محصولاتی که به صورت فله و بدون برند باشند یا برند شرکت صادرکننده ثبت نشده باشد و استانداردهای لازم را اخذ نکرده باشد؛ نمونه‌گیری می‌شوند، مورد آزمایش‌های متعدد قرار می‌گیرند، گواهی‌های سلامت مورد نیاز را اخذ و سپس گواهی ترخیص بار در گمرک را کسب می‌کنند.

تحویل  بار پسته  خندان صادراتی به شرکت‌های کریر:

یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت‌های کریر در صادرات پسته  بررسی و کسب اطمینان کامل ازبهداشت و نظافت و تمیزی و ضدعفونی بودن کانتینرها، واگن‌ها، کامیون‌ها و… است.

معمولا برای صادرات پسته از کانتینرهای یخچال‌داراستفاده نمی شود.

دریافت بارنامه و تسویه حساب:

در این مرحله با ارائه پیش‌نویس بارنامه که شامل اطلاعاتی مانند مشخصات بار، کشور فرستنده و کشور گیرنده است، معمولا درصدی از مبلغ مورد معامله توسط کشور فرستنده (فروشنده) دریافت می‌شود.

این مبلغ می‌تواند بر اساس شرایط اقتصادی کشور گیرنده یا توافق فروشنده و خریدار متفاوت باشد؛ اما به طور معمول 20% از کل مبلغ معامله را شامل می‌شود و 80% باقی مانده پس از ارائه تصویر بارنامه پرداخت می‌شود.

بایستی اصل بارنامه به همراه سایر مدارک لازم جهت ترخیص کالا  توسط شرکت‌های حمل و نقل به مشتری ارائه شود.

دریافت سایر مدارک و گواهی مبدا صادرات محصول:

برای دریافت گواهی مبدا از اتاق بازرگانی، همه شرکت‌های حمل و نقل باید با دریافت سایر مدارک گمرکی و همچنین تاییدیه بارنامه از فروشنده و گمرک اقدام کنند. در این صورت است که مدارک مورد نیاز تکمیل شده و می‌توان آن‌ها را ترخیص و به کشور مقصد ارسال کرد.

آیا می دانید کدام شهرها تولید کننده پسته خندان صادراتی می باشند.؟

از بین تمام استانهای تولید کننده پسته استان کرمان با داشتن 212  هزارهکتار باغ از بزرگترین مراکز تولید و صادرات پسته خندان صادراتی محسوب می گردد.

کشورهای همسایه، چین، آلمان، ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی از جمله مهم ترین وارد کننده پسته خندان صادراتی  ایران محسوب می شوند.

از مهم‌ترین ارقام  پسته خندان صادراتی کرمان، می‌توان  به ارقام اکبری، احمدآقایی، فندوقی و کله قوچی  اشاره کرد که بیش از 400 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به ارمغان آورده است.

کدام کشورها خریدار پسته خندان صادراتی ایران می باشند.؟

ایران پس از ایالات متحده آمریکا به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ پسته در جهان محسوب می‌شود.

از ارقام بسیار مهم در عرضه پسته خندان صادراتی،  به احمد آقایی، اکبری، فندقی و کله قوچی اشاره کرد که به بیش از 50 کشور جهان صادر می‌شوند که از بین این تعداد، هر ساله مشتریان خاصی میزان زیادی از پسته خندان صادراتی را خریداری می‌کنند.

کشورهای عمده خریدار پسته ایرانی

  1. چین: کشور چین در رتبه نخست خرید پسته ایرانی قرار دارد.
  2. آلمان: کشور آلمان در رتبه دوم خرید پسته ایران قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که کشور آلمان علاوه بر واردات میزان زیادی پسته ایرانی (از نظر وزن و ارزش)، گران‌ترین انواع آن را  خریداری کرده است.
  3. عراق: کشور عراق سومین خریدار اصلی پسته ایرانی به شمار می‌آید.

پس از چین، آلمان و عراق می‌توان به کشورهای روسیه، قزاقستان، امارات، هند و اسپانیا  از خریداران اصلی پسته ایران اشاره کرد.

صادرات پسته با چه موانعی روبرو می باشد.؟

ایران رتبه دوم صادرات پسته را بعد از امریکا به خود اختصاص داده است با اینحال مشکلاتی  به شرح ذیل در صادرات این محصول وجود دارد.

• عمر بالای درختان پسته  یا به عبارتی کهنسالی درختان
• مقررات کمرگی دست و پاگیر
• وجود برخی آفت  ها در درختان پسته
• عدم وجود بارش مناسب و یا خشکسالی
•نوسانات شدید قیمت دلار

خرید و فروش سنتی در حوزه فروش پسته یکی ازموانع  ارتقا تجارت ایران در محصول پسته است

 

پسته استاندارد چه ویژگی هایی دارد.؟

استاندارد پسته در دو جنبه کلی ظاهری (شامل پوست پسته) و مغز پسته مورد بررسی قرار می گیرد.

ویژگی‌های پوسته پسته‌های استاندارد

  • رنگ پوست:

منظور از رنگ پوست پسته، رنگ طبیعی پوسته سخت و استخوانی پسته خام است که بسته به رقم پسته و نوع عملیات فرآوری، می‌تواند از شیری تا کرم تیره متغیر باشد.

  • در ارقام کشیده پسته می‌توان نقاط و خطوط دودی رنگی در انتهای پوسته بیرونی مشاهده کرد که امری طبیعی می‌باشد.
  • رنگ پوست پسته فرآیند شده (بو دادن و…) می‌تواند بسته به نوع فرآیند متفاوت باشد.
  • بد رنگی پوست پسته به حالتی گفته می‌شود که رنگ طبیعی پوسته سخت پسته در اثر شرایط نامطلوب فرآوری، در یک چهارم سطح کل یا یک دوم سطح یک لبه، از دست رفته باشد و مشاهده نشود.
  • میزان قابل قبول بد رنگی در استاندارد پسته بسته به نوع آن می‌تواند متغیر باشد؛ اما به طور کلی در پسته‌های درجه ممتاز تا درجه عالی، حداکثر 2% کل پسته‌ها می‌تواند باشد.
  • شکل پسته:

در پسته‌های استاندارد، شکل پسته‌ها طبیعی و متقارن است.

  • اگر میوه‌های پسته، شکل متقارن و طبیعی خود را به هر دلیلی مانند رشد ناقص، شکسته شدن طی فرایند خندان کردن مکانیکی و… از دست بدهند، دچار بدشکلی می‌شوند.
  • در استاندارد پسته، حداکثر 5% پسته‌ها می‌توانند دچار بدشکلی باشند؛ البته این میزان می‌تواند بسته به درجه پسته متفاوت باشد
  • خندان بودن پسته:

پسته‌ای که پوسته سخت و استخوانی آن دارای شکاف با اندازه‌ای مناسب، به طوری که دسترسی راحت به مغز آن وجود داشته باشد، پسته خندان است. به طور کلی خندان، کم خندان یا ناخندان بودن پسته، عاملی بسیار مهم در تعیین کیفیت وقیمت  پسته محسوب می‌شود.

 

  • به طور کلی در تعیین استاندارد پسته، حداکثر 6% دانه‌ها می‌توانند پسته‌های ناخندان یا پوک (پسته ناخندانی که وزن مغز آن کم‌تر از 25% وزن پسته باشد.) باشند.
  • در یک بار استاندارد پسته، حداکثر میزان پسته‌های نارس و گوی می‌تواند 8% دانه‌ها باشد.
  • پسته گوی اصطلاحا به پسته‌ای گفته می‌شود که پوست اول (پوست نرم) جدا نگردیده باشد یا بیش‌تر از یک هشتم سطح کل پوسته سخت و استخوانی را در برگرفته باشد.
  • پسته نارس به پسته‌ای گفته می‌شود که مغز آن مراحل رشد خود را به دلایل مختلفی کامل نکرده یا به طور کلی کوچک باقی مانده باشد. در این حالت مغز پسته کم‌تر از 47 درصد و بیش‌تر از 25 درصد وزن پسته را شامل می‌شود.

ویژگی‌های مغز پسته استاندارد:

  • مغز پسته استاندارد فاقد هرگونه بو و مزه غیرطبیعی یا تند است. احساس هر طعمی به جزء طعم طبیعی پسته می‌تواند نشان‌دهنده وقوع واکنش‌های شیمیایی ترکیبات مغز پسته یا نفوذ آلودگی‌ها به آن است. پسته استاندارد همچنین باید فاقد بو و طعم سوختگی (به دلیل فرآیند شدن در شرایط نامطلوب با درجه حرارت زیاد یا زمان طولانی) باشد.
  • در پسته استاندارد، حداکثر میزان مغز پسته آزاد می‌تواند 1% وزن باشد.
  • به مغز پسته یا قسمتی از آن که از داخل پوسته سخت بیرون آمده باشد، مغز پسته آزاد گفته می‌شود.
  • میزان پراکسید استخراج شده از مغز تند پسته باید حداکثر 1 میلی اکی والان در کیلوگرم باشد.
  • آفلاتوکسین در پسته استاندارد، برای کل ۱۵ppb و نوع B1 حداکثر ۵ppb می‌باشد.
  • مقدار رطوبت (میزان آب موجود در مغز پسته) باید حداکثر 6%  دانه‌ها باشد.
  • در پسته‌های استاندارد، به هیچ وجه آفت زنده نباید مشاهده شود و حداکثر 5% دانه‌ها می‌توانند آفت‌زده باشند؛ آن هم به شرطی که میزان دانه‌های کپک‌زده بیش از 0.2% دانه‌ها نباشد.
  • آفت پسته: به آلودگی یا خرابی برخاسته از فعالیت آفات گفته می‌شود که می‌تواند شامل فضولات پوسته‌های تخم، لارو، شفیره، کپک‌زدگی، قارچ‌زدگی، حفره‌هایی حاصل از تغذیه حشرات (پس از برداشتن پوست سوم معمولا مشاهده می‌شوند.) و… که با چشم غیرمسلح روی مغز پسته قابل مشاهده باشد.
  • یکنواختی ارقام پسته:به یکنواخت بودن پسته از نظر اندازه و رقم گفته می‌شود و بار پسته‌ای که این دو ویژگی را نداشته باشد، مخلوط (با کیفیت و قیمتی کم‌تر) محسوب می‌شود.
  • یکنواختی در اندازه: زمانی که نسبت وزن 15%  از درشت‌ترین دانه‌ها به 15% از ریزترین دانه‌ها، حداکثر 1.5 باشد.
  • یکنواختی در رقم: زمانی که حداکثر 6% از دانه‌ها با رقم دیگر متفاوت باشند.
  • مواد خارجی:به موادی غیر از پسته مانند پوست سبز پسته، پوست استخوانی و سخت بدون مغز، سنگ‌ریزه، پوک خندان و… می‌گویند که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده باشند و بتوان با روش‌های مختلف آن‌ها را جدا کرد.
  • حداکثر میزان مواد خارجی می‌تواند 1% باشد؛ به شرط آن که میزان مواد خارجی غیر از پوست پسته، بیش از 0.3% نباشد.

همان طور که گفته شد اعداد و ارقام محاسباتی مربوط به تعیین استاندارد پسته می‌توانند بسته به درجه پسته (ممتاز، عالی، درجه 1، 2 و 3) متفاوت باشند. در این مقاله سعی شد تا با بیان حد وسط بین این ارقام، به شما کمک کنیم تا با استانداردهای پسته کمی بیش‌تر آشنا شوید.

چه اقداماتی برای کاهش سم افلاتوکسین لازم است.؟

  • مصرف نكردن كود حيواني در توليد محصول
  • فاصله زماني كمتر از 10 ساعت بين برداشت از درخت تا پوست كندن پسته
  • استفاده نكردن از گوني پلاستيكي براي پسته چيده شده تازه
  • در مورد پسته تازه ارتفاع بار پسته نبايد بيش از 60 تا 70cm باشد
  • برداشت پسته الزاماَ در ماه شهريور انجام شود.
  • جاري بودن آب در شستشوي پسته
  • صادركننده به هيچ عنوان حق ريختن پسته روي زمين را ندارد.
  • ضد عفوني كردن كانتينرهاي مورد استفاده براي بارگيری
  • استفاده نكردن از انبارهاي غيرمجاز مانند انبارهاي كاهگلي

بازرگانی پسته

مشخصات کلی بازرگانی خرید و فروش پسته خندان صادراتی

بازرگانی پسته

تشخیص کیفیت پسته خندان صادراتی

در خصوص ویژگی های ظاهری، پسته مرغوب داری ویژگی های زیر است:

  1. رنگ مغز پسته مرغوب به رنگ زرد یا نزدیک به رنگ سبز تیره است. نمونه هایی از پسته نیز وجود دارند که پوسته نرم رویی مغز، با رنگ ارغوانی و مغز دانه آن سبز زمردی باشد.
  2. عدم وجود چروکیدگی و رنگ پریدگی در مغز دانه
  3. میزان چربی پسته‌ که ارتباط زیادی با مرغوبیت محصول دارد
  4. عدم تیرگی و کدری در پوست پسته
  5. مغز دانه های یک شکل و یکسان
  6. عاری از سوراخ و کرم خوردگی
  7. خندان بودن پسته
  8. عدم وجود کپک زده گی و نرمی در مغز دانه
  9. عدم استفاده از افزودنی های رنگ دار که جهت پوشاندن معایب پسته همچون کهنگی استفاده می شود
  10. طعم مطبوع پسته
  11. اندازه های یکسان پسته
  12. ظاهر پسته

آنالیز مواد موجود در پسته

مواد موجود در 100 گرم پسته امریکایی:

Sources include: USDA
Amount Per

Calories 562
% Daily Value*
Total Fat 45 g 69%
Saturated fat 6 g 30%
Trans fat regulation 0 g
Cholesterol 0 mg 0%
Sodium 1 mg 0%
Potassium 1,025 mg 29%
Total Carbohydrate 28 g 9%
Dietary fiber 10 g 40%
Sugar 8 g
Protein 20 g 40%
Vitamin C 9% Calcium 10%
Iron 21% Vitamin D 0%
Vitamin B6 85% Cobalamin 0%
Magnesium 30%
*Per cent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet. Your daily values may be higher or lower depending on your calorie needs.

تولیدی پسته خندان صادراتی

بازرگانی پسته

 

اگر شما به دنبال یک خشکبار فوق العاده خوشمزه و عالی هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم از پسته خندان صادراتی خریداری کنید و در جشن ها و مهمانی های خود از این محصول به بهترین شکل استفاده کنید.

پسته خندان  صادراتی  از طرفداران زیادی برخوردار است.بازرگانی پسته خندان صادراتی این محصول را با کیفیت عالی و قیمت استثنایی در صفحه وب سایت مربوط به آن به بهترین شکل به کشورهای دیگر صادر می‌کنند که افراد برای خرید محصول می توانند به صورت اینترنتی اقدام کنند.

تولیدی پسته خندان صادراتی این محصول را با کیفیت عالی و قیمت مناسب سالانه به میزان زیادی تولید می‌کند که افراد می‌توانند آن را در صفحه وب سایت مربوط به آن خریداری کنند، از این رو افراد برای بهره مند شدن از این محصول می توانند به صورت آنلاین از این محصول خریداری کنند.

تولیدپسته خندان صادراتی امروزه از رونق عالی برخوردار است ،چون افراد از این محصول به شکل یک خشکبار مقوی و عالی استفاده می کنند.

7

  1. مطالب سایت صبا فروت کاملا جامع و مفید و قابل استفاده است . از راهنمایی مشاور فروش شرکت نیز بی نهایت سپاسگزاریم .

  2. مصرف پسته به‌عنوان میان‌وعده می‌تواند به کاهش وزن و همین‌طور حفظ وزن مناسب کمک کند. همچنین به دلیل چربی‌های خوب، فیبر و پروتئین می‌تواند کمک کند تا گرسنگی بین وعده‌های غذایی را از بین برود. اسنک حاوی پسته می‌تواند به خاطر احساس سیری که ایجاد می‌کند کمک کند تا وعده بعدی غذا را شروع نکنید.

  3. با اینکه پسته حاوی مقدار زیادی کالری است، اما مصرف آن در مقدارهای معمولی باعث افزایش وزن یا چاقی نمی‌شود.[

  4. پسته خندان خیلی مشتری های زیادی داره و با توجه به کیفیت عالی که داره قمتش هم مناسبه

  5. پسته خندان توی خونه ما طرفدارای زیادی داره و همیشه برای خونه تهیه می کنم

  6. پسته خندان یکی از بهترین مدل های پسته است که نوع مرغوبش توی بازار فروش بالایی داره

  7. اگر کسی بتونه پسته صادراتی بخره دگه سراغ بقیه انواع پسته نمیره
    چون واقعا عالین

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما