خرید پسته مرغوب صادراتی

پسته مرغوب صادراتی

اگر مایل به خرید پسته مرغوب  صادراتی یا علاقمند به تجارت و صادرات پسته هستید بایستی در نخستین قدم  بتوانید پسته صادراتی و اعلا را از پسته های دیگر تشخیص دهید.  ما  در اینجا  سعی خواهیم کرد به شما  در این مورد کمک نماییم.

خرید پسته مرغوب صادراتی

مشخصات پسته مرغوب صادراتی

مشخصات پسته مرغوب صادراتی

از مشخصات پسته مرغوب صادراتی می توان ظاهر خوب، لذیذ و خوش طعم بودن، خندان بودن، مرغوبیت و … نام برد. به طور کلی پسته های  مرغوب صادراتی طعم کهنگی ندارند و دارای رنگ و لعاب بسیار خوبی هستند.

ایران بهترین تولید کننده پسته  مرغوب صادراتی در استان کرمان و شهر رفسنجان می باشد، که با وجود مشکلاتی که در این مناطق خشک  وجود دارد توانسته اند پسته های باکیفیتی تولید کنند.

در اینجا بایستی اذعان نماییم که پسته ایران جز موارد تحریمی نبوده و همچنان پسته مرغوب صادراتی ایران بازار خود را دارد.

در مورد کم آبی که در تولید پسته های مرغوب صادراتی وجود داردبایستی گفت  طبق تحقیقات صورت گرفته اگر کشاورزان بتوانند اطلاعات  و دانش خود را در زمینه روش های علمی آبیاری  بالاتر ببرند و با روش های مدرن  آشنا شوند می توانند این مشکل را از سر راه تولید پسته بردارند.

هم اکنون با وجود تحریم های ظالمانه ایران از بزرگترین صادرکنندگان پسته  مرغوب صادراتی در جهان می باشد و ارز آوری خوبی برای  کشور به همراه آورده است .

 شرایط و الزامات لازم برای رشد پسته 

  1-خاک

در حالی که درختان پسته در بیشتر خاک‌ها رشد می‌کنند، اندازه درخت و تولید پسته زمانی که در خاک‌های کم‌عمق یا ماسه سبک یا خاک رس سنگین کاشته شوند، محدود می‌شود.

یک خاک رستی و شنی عمیق با pH خنثی و عمق ریشه‌دهی بیشتر از ۶۰ سانتی‌متر برای تولید آجیل تجاری ایده آل است. پسته نسبت به سایر انواع درختان آجیل نسبت به شرایط نسبتاً شور و قلیایی تحمل بیشتری دارد.

2-آب و هوا

سرمای زمستان

سرمای زمستانی کافی ضروری است اما این امر با رقم متفاوت است. گفته می‌شود برای رقم کرمان (نام رقمی از پسته در آمریکا) قرار گرفتن ۱۰۰۰ ساعت زیر ۷ درجه سلسیوس برای جوانه‌زنی یکنواخت و میوه‌گیری خوب و ۶۰۰ ساعت زیر ۷ درجه سلسیوس لازم است.

گرمای تابستان

پسته برای رسیدن به بلوغ میوه نیاز به تابستان گرم طولانی دارد. یک دوره بدون یخبندان بیش از ۲۰۰ روز برای اطمینان از رشد گل‌ها و رسیدن میوه ضروری است.

باد

با اینکه پسته باد را تحمل می‌کند، باد شدید در زمانی که درختان جوان هستند شلک دهی را دشوار می‌کند و باد در هنگام گلدهی و کشت سنگین می‌تواند باعث کاهش عملکرد و شکستن شاخه‌ها شود.

در اکثر مواقع، تکیه‌زدن برای درختان جوان ضروری است.

رطوبت هوا

بروز بیماری‌های قارچی و باکتریایی با افزایش رطوبت به ویژه در فصل رشد افزایش می‌یابد و عفونت‌ها احتمالاً در فصل زمستان بیشتر می‌شوند و در فصل بعد عود می‌کنند؛ بنابراین، مناطق ساحلی و مناطقی که در تابستان بیش از ۲۰ میلی‌متر در ماه بارندگی دارند، بعید است که برای تولید پسته مناسب باشند.

درختان پسته دوره‌های خشکسالی را تحمل می‌کنند، برای تولید آجیل تجاری، رطوبت کافی خاک در طول فصل رشد ضروری است.

اطمینان از رطوبت کافی خاک همچنین رشد خوب درختان جوان، عملکرد خوب و کیفیت مغز و سلامت درخت را تضمین می‌کند.

در حال حاضر مصرف آب آبیاری از ۹ میلیون لیتر در هکتار در برخی مناطق تا ۲ میلیون لیتر در هکتار در باغ‌های دیگر متغیر است.

برخی اصطلاحات پسته 

  1. کد : شماره ایست که به پسته مورد نظر داده می شود .
  2. رقم : پسته ایران دارای ارقام متنوع می باشد. از جمله انواع بادامی فندقی احمد آقایی اکبری و…
  3. تعداد در انس عبارت است از تعداد دانه های پسته در یک انس (هر انس معادل 28/35 گرم است ).
  4. یک نواختی رقم:« به یک نواخت بودن پسته ار لحاظ رقم گفته میشود» .
  5. یک نواختی اندازه ( 1 ) : عبارت است از « نسبت وزن 15 درصد از درشت ترین دانه ها به 15 درصد از ریزترین دانه ها ».
  6. یک نواختی اندازه ( 2 ) : عبارت است از « نسبت وزن 5 درصد از درشت ترین دانه ها به 5 درصد از ریزترین دانه ها ».
  7. نا خندان : « به پسته ای گفته میشود که پوست سخت آن در جهت درز و برجستگی طولی بطور طبیعی و مکانیکی شکاف برنداشته باشد و یا طول شکاف ایجاد شده کمتر از یک چهارم محیط خارجی پسته بوده بطوریکه شاخصی به ضخامت 0/4 میلیمتر و عرض 6 میلیمتر از آن عبور نکند ».
  8. پوکی : « به حالتی گفته میشود که  مغز پسته کمتر از 25 در صد وزن پسته را شامل شود ».
  9. کم خندان : « به پسته ای گفته می شود که فاصله دو لبه پوست سخت آن کمتر از دو میلیمتر باشد ».
  10. عیار : عبارت است از درصد وزنی مغزپسته موجود در صد گرم پسته با پوست سخت.
  11. مغز پسته آزاد : « به مغز پسته ای گفته می شود که از داخل پوست سخت بیرون آمده باشد ».
  12. نارس : به حالتی گفته می شود که رشد طبیعی مغز پسته در اثر عوامل مختلف کامل نشده و یا کوچک باقی مانده باشد. در این حالت مغز پسته کمتر از 27 درصد و بیشتر از 25 درصد وزن پسته را شامل می شود ».
  13. گوی : « اصطلا حاً به پسته ای گفته می شود که پوست اول آن ( پوست نرم بیرونی ) جدا نگردیده و یا بیش از یک چهارم سطح کل پوست سخت را در بر گرفته باشد ».
  14. بدرنگی : « به حالتی گفته می شود که پوست سخت در ¼ سطح کل یا ½ سطح یک لبه رنگ طبیعی خود را نداشته باشد. « تغییر رنگ به زرد خاکستری یا سیاه رنگ صورت گرفته باشد ».
  15. بد شکل و شکسته : « به حالتی گفته می شود که پسته شکل عادی خود را نداشته باشد و یا در ناحیه غیر شکاف طولی شکستگی پیدا کرده باشد ».
  16. ته خندان : به پسته ای گفته می شود که با وسایل مکانیکی از ته خندان شده باشد ( پسته به طور طبیعی از نوک خندان می شود ).
  17. آفت زدگی : « به آثار برخاسته از کار آفات که با چشم غیر مسلح بر روی مغز پسته دیدنی باشد گفته می شود. این آثار به صورت حفره های محل تغذیه شش پایان ، کنه ها ، وجود تنیده ها و فضولات پوسته های تخم لارو، شفیره ، کپک زدگی ، قارچ زدگی و مانند آن در مغز پسته دیدنی است ».
  18. مواد خارجی: « به موادی غیر از پسته نظیر پوست سبز و یا پوست سخت بدون مغز، سنگریزه و غیره که با چشم غیر مسلح دیدنی و به طرق مختلف قابل جدا شدن باشد گفته می شود.

کلیه قسمتهای داخل گیومه از جزوه پسته – ­ویژگها ( تجدید نظر سوم ) چاپ هفتم ، دی ماه 1376 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران شماره استاندارد ایران 15 نقل شده است .

فروش پسته مرغوب صادراتی

فروش پسته مرغوب صادراتی فروش پسته مرغوب صادراتی در هر سال مورد بررسی قرار می گیرد تا ضعف های فروش مشخص شوند تا تاجران پسته بتوانند مشکلات واقع در مسیر صادرات را مرتفع نمایند.

به دلیل افزایش فروشندگان پسته حتی کوچکترین موضوع در باره این محصول دارای اهمیت بالایی است.

علاوه بر فروش پسته مرغوب صادراتی فروش مغز پسته هم در بازار های داخلی وخارجی رونق زیادی  پیدا کرده است.

پیش بینی هم می شود که در سال های آتی به دلیل پیشرفت علم و راحتی انسان فروش مغز پسته با جهش قابل توجهی همراه باشد.

محصول پسته مرغوب صادراتی بسته بندی شده به دلیل اینکه از بهداشت بالاتری برخوردار است  در سالهای اخیربیشتر مورد توجه مشتریان  قرار میگیرد.

باید توجه کنید که  هر بسته بندی  قابل قبول نیست و شما باید دقت کافی در انتخاب نوع آن داشته باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما