ارائه دهنده پسته کله قوچی شور

ارائه پسته شور مخصوصا پسته ی کله قوچی با ظاهری شبیه به پسته ی فندقی، یکی از درشت ترین، گردترین و پر مغزترین انواع پسته ها بوده که نوع شور آن به دلیل طعم بی نظیری که دارد، می تواند یک پذیرایی مناسب برای مهمان باشد.

ارزش غذایی بالای پسته برای افراد زیر توسط پزشکان تغذیه توصیه شده است.

  • کودکان
  • سالمندان
  • زنان باردار
  •  مغز پسته کله قوچی درشت فندقی شکل می باشد. پسته کله قوچی در تقسیم بندی از لحاظ زمان گلدهی و رسیدن محصول جزو ارقامی  است که زود گل می دهد ولی از لحاظ رسیدن محصول زود رس نمی باشد و در ردیف ارقام دیررس قرار می‌گیرد. گل‌دهی پسته کله قوچی  به‌طور متوسط از ۷ فروردین آغاز و در ۱۲ فروردین پایان می‌یابد.به دلیل اینکه  پسته کله قوچی جزو ارقام زودگل است، بیش‌تر در معرض خطر سرمای بهاره قرار دارد.  زمان برداشت پسته کله قوچی نیز دهه دوم شهریور ماه می‌باشد. برخلاف پسته فندقی اندازه انواع پسته کله قوچی بزرگ‌تر است.  انواع پسته کله قوچی در انس های۲۰ تا ۲۶ یافت می‌شود. انس برای سنجش درشتی پسته به کار می رود.
  •  نام دیگر پسته کله قوچی پسته حاج شریفی می‌باشد. این پسته برای اولین بار توسط حاج علی شریفی در روستای دهنو رفسنجان شناسایی و انتخاب شد. مناطق عمده کشت پسته کله قوچی استان کرمان است.
  • مشخصات ظاهری پسته کله قوچی:
  • پوست تازه پسته کله قوچی هنگام رسیدن قهوه ای سرخ رنگ است و پوست تازه هنگام رسیدن شکاف می خورد.
  •  شکل دانه پسته کروی و شبیه فندق است.
  •  رنگ رویی مغز پسته سبز مایل به خاکستری است.
  • رنگ پوست دانه پسته سفید استخوانی مایل به تیرگی.

 

ارائه پسته شور

مزایای مصرف پسته در دوران بارداری

ارائه پسته شور

همان طور که می دانید، در دوران بارداری مصرف پروتئین از ارکان اصلی تغذیه برای زنان باردار می باشد. از آنجایی که پسته منبع غنی از این ماده ی مغذی می باشد مصرف آن در جهت رشد عضله های جنین توصیه می گردد.
پسته، سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ بوده، که به رشد مغز کودک کمک می کند.موادی چون آهن، پتاسیم، مس و کلسیم موجود در پسته باعث افزایش گلبول های قرمز خون مادر شده و با کم خونی، که یکی از مشکلات شایع در دوران شیردهی زنان است مبارزه می کند.ویتامین های آ و ای موجود در پسته، می تواند به طور چشم گیری از ابتلا به عفونت های دوران بارداری جلوگیری کنند.فیبر موجود در پسته، درمان موثری برای یبوست های دوران بارداری می باشد.در نظر داشته باشید که، اگرچه مزایای مصرف پسته در دوران بارداری قابل چشم پوشی نخواهد بود، ولی به دلیل حساسیت زیاد این دوران، مصرف مداوم هر نوع ماده ی غذایی، نیاز به مشورت با پزشک خواهد داشت.

ارائه پسته شور کله قوچی

ارائه پسته شور

پسته دارای مزایای فروانی است و در آجیل ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.پسته کله قوچی شور از گذشته تا کنون از پر طرفدارترین انواع پسته در میان مصرف کنندگان است.

این محصول نیز مانند سایر کالاها دچار تغییراتی در قیمت است برای دریافت مرغوب ترین پسته با ارزان ترین قیمت و بدون واسطه با ما در تماس باشید.

1

  1. پسته کله قوچی بسیار خوشمزه و لذیذ است .من از طرفداران این نوع پسته هستم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما