قیمت انواع پسته فندقی خام

پسته درخت کوچکی است که میوه ای کوچکو خوراکی و لذیذ دارد که بسیار مفید و پر خاصیت می باشد و به صورت خوشه ای مانند انگور از شاخه های درخ آویزان است.

به طور کلی اشکال ظاهری  پسته به دو نوع فندقی و بادامی تقسیم می شود پسته  بادامی دارای ظاهری بلند و کشیده است و پسته ی فندقی دارای ظاهری گرد و کروی شکل است.

پپسته فندقی هم به صورت خام و هم بو داده مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت انواع پسته فندقی در بازار با توجه به نوسانات زیاد قیمت ها همیشه ثابت نیست ولی برخی مشخصه ها هم چون نوع پسته وکیفیت پسته و محل کشت آن روی قیمت نهایی محصول موثر است.

قیمت انواع پسته فندقی خام

بررسی خواص آنتی اکسیدانی پسته

بررسی خاصیت آنتی اکسیدانی پسته پسته سرشار از آنتی اکسیدان های محلول در چربی است.آنتی اکسیدان های موجود در پسته از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و در نتیجه مانع از ایجاد سلول های سرطانی در بدن می شود.

هنگامی که بدن دارای آنتی اکسیدان باشد قابلیت مبارزه با التهاب های مختلف را خواهد داشت و از ایجاد بیماری های قلبی جلو گیری می کند بنا بر این مصرف پسته برای بدن بسیار موثر و مفید است.

علاوه بر این پسته حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و معدنی مختلف است که فواید فراوانی برای بدن دارد از جمله تنظیم و حفظ وزن ایده آل وکمک به بهبود هضم و عملکرد درست دستگاه گوارش.

هم چنین پسته میزان جذب آهن در بدن را افزایش می دهد و برای درمان کم خونی بسیار مناسب است مصرف پسته باعث تقویت قوای جنسی می شود برای کنترل دیابت بسیار مفید است.

پسته به حفظ سیستم عصبی بدن کمک می کند و باعث تحریک رشد بیش تر مو ها و افزایش مو های سالم می شود مصرف پسته ریزش مو را متوقف می کند و مو هایی نرم و انعطاف پذیر به ارمغان می اورد.

همه ی این فواید و خواص پسته مربوط به مواد مغذی و معدنی موجود در ان می باشد که با مصرف به جا و به اندازه ی ان در برنامه ی غذایی می توان از همه ی مواد مغذی موجود در ان بیشترین بهره را برد.

علاوه بر مغز پسته قسمت های مختلف ان از جمله پوست سبز ان نیز دارای خواصی برای بدن می باشد که استفاده از ان به شیوه های مختلف از جمله تهیه ی جوشانده و دم نوش امکان مذیر است.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف پسته

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف پسته پسته سر شار از میزان زیادی ویتامین های مختلف به ویژه ویتامین B6 است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از بیماری های مختلف به ویژه بیماری های قلبی و انواع سرطان ها جلو گیری می کند.

علاوه بر خواص مختلفی که از پسته یاد شده این ماده ی خوراکی فواید بسیار زیادی برای سلامت و زیبایی پوست دارد از جمله ی این فواید مرطوب کنندگی پوست و جلو گیری از ایجاد علائم پیری در بدن است.

هم چنین پسته حاوی اسید های چرب است که باعث درخشندگی پوست می شود مصرف پسته از پوست در برابر اسیب های مختلف از جمله آسیب های ناشی از تابش خورشید محافظت  و از سرطان پوست جلوگیری می کند.

مصرف پسته بینایی را بهبود می بخشد و باعث سلامت چشم و بینایی می شود پروتئین موجود در پسته برای رشد عضله و بافت جنین بسیار مناسب است و به دلیل فیبر فراوان از یبوست جلو گیری می کند.

پسته سطح کلسترول بد خون را کاهش و کلسترول خوب خون را افزایش می دهد مصرب پسته از بروز عفونت در بدن پیش گیری می کند و امگا سه موجود در پسته باعث رشد بهتر مغز کودک می شود.

پوست سفید پسته نیز فوایدی دارد از جمله این که برای درمان بواسیر و بیرون زدگی مقعد بسیار مناسب است هم چنین پوست سبز پسته نیز خواصی دارد از جمله رفع بوی بد دهان و درمان زخم های داخل دهان سکسکه و رفع حالت تهوع.

ویژگی انواع پسته ممتاز

ویژگی انواع پسته ممتاز همانطوریکه گفته شد پسته ها از لحاظ شکل ظاهری دو دسته اند پسته ی بادامی و پسته ی فندقی در اینجا به برخی از انواع پسته ی معروف در ایران اشاره می کنیم.

پسته ی اوحدی یا فندقی که پسته ای کروی شکل است و درصد خندانی بالایی دارد. پوست استخوانی پسته ی اوحدی به رنگ کرم می باشد و رنگ رویه ی مغز آن ارغواتی است.

نوع دیگر پسته ی فندقی پسته ی کله قوچی نام دارد درصد خندانی این نوع پسته متوسط است و رنگ پوسته ی استخوانی این پسته سفید با کمی تیرگی و رنگ رویه ی مغز ان سرخ خاکستری می باشد.

پسته ی احمد آقایی نوع دیگر پسته ی ایرانی است که ظاهری مستطیل شکل و در واقع جزو دسته ی بادامی ها است رنگ پوست استخوانی آن خیلی روشن و رنگ رویی مغز آن ارغوانی رنگ است.

و پسته ی اکبری که پسته ای بادامی شکل است درصد خندانی زیادی دارد رنگ پوسته ی استخوانی ان کرم تیره و رنگ رویه ی مغز ان بنفش قهوه ای رنگ می باشد.

هر کدام از انواع مختلف پسته دارای ویژگی هایی می باشد که علاوه بر ویژگی های ظاهری شامل شکل و اندازه و رنگ ویژگی های دیگری هم چون طعم و مزه ی هر کدام تفاوت هایی اندکی با یکدیگر دارند.

خرید آسان پسته فندقی خام

خرید آسان پسته فندقی خام پسته فندقی درجه یک بهترین نوع پسته ی فندقی می باشد که همه ی ویژگی های خوب یک پسته کامل و با کیفیت را دارا می باشد که هنگام خرید باید به تمام این نکات و ویژگی ها توجه کامل شود.

زمانی که انواع پسته و از جمله پسته فندقی رسیده باشد پوسته ی سبز روی پسته با فشار کمی از پسته جدا می شود در غیر این صورت یا پسته نرسیده است و قابل برداشت نیست و یا مغز داخل ان پوک می باشد.

پسته فندقی صادراتی از بهترین و با کیفیت ترین پسته ها انتخاب می شود که بیش ترین حجم صادرات پسته ی ایران به سایر کشور های همسایه و غیر همسایه متعلق به این نوع از پسته می باشد.

پسته فندقی مرغوب پسته ای است که همه ی مشخصه های یک پسته ی خوب و عالی را دارد از جمله تناسب اندازه ی مغز و پوسته نداشتن و لکه روی پوست پسته وخندان بودنو رنگ متناسب با نوع پسته و غیره.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما