بازار عرضه پسته فندقی خام درشت

پسته فندقی خام نسبت به سایر انواع پسته سایز کوچک تری دارد.

پسته فندقی  به خاطر ظاهر گرد و فندق مانندی که دارد نام پسته فندقی را به خود اختصاص داده است.

مرکز کشت پسته در ایران شهر های رفسنجان، کرمان، زرند و سیرجان و قسمت هایی از خراسان می باشد.

در پسته باکیفیت فندوقی،نوک میوه با پوست سبزخیلی کوتاه، رنگ پوست آن سبزو در زمان رسیدن میوه، بنفش تیره و قرمز کم رنگ میشود.

این پسته گرد شکل بوده و ظاهری جذاب دارد،نسبت به بقیه پسته ها کمی کوچکتر می باشد.

در پسته خواص آنتی اکسیدانی وجود دارد که باعث میشود از آسیب رادیکال های آزاد که عامل ایجاد انواع سرطان ها می باشند، جلوگیری شود.

بازار عرضه پسته فندقی خام درشت

بررسی مشخصات ظاهری پسته فندقی خام

بررسی مشخصات ظاهری پسته فندقی خام با سرشار بودن از فیبر و پروتئین، پسته جزو یکی از بهترین و سالم ترین میان وعده ها می باشد. این خشکبار می تواند به شما در طی طولانی مدت احساس کامل بودن کمک کنند.

تحقیقات نشان می دهد که خوردن روزانه پسته سلامت روده شما را بهبود میبخشد، به انتقال مواد غذایی از طریق روده و جلوگیری از یبوست کمک می کنند. علاوه بر این، مقدار بالای فیبر آن ها به این معنی است که ممکن است به کاهش خطر سرطان روده بزرگ کمک کند.

درخت پسته فندقی تا ارتفاع حدود ۳ متر رشد کرده و دارای رشدی متوسط و تاجی گسترده می‌باشد.

زمان گل‌دهی پسته فندقی از ۱۳ ام فروردین ماه تا ۲۰ ام فروردین ماه می‌باشد. از این نظر در دسته ارقام پسته متوسط گل‌ده می‌باشد.

برداشت پسته فندقی دهه اول شهریور ماه می‌باشد. رنگ پوست پسته فندقی نیز کرم روشن است.

در واقع ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این خشکبار سبب می شود عوامل بیماری زا و تشدید کننده التهاب به طور کامل از میان بروند و بدن با آسیب جدی همراه نشود. طبعا در چنین شرایطی بیماری های دستگاه گوارش و گردش خون ایجاد نمی گردد و سلامت افراد به طور کامل تضمین می گردد.

به منظور دستیابی به پسته های درجه یک می توان محلی معتبر را مورد انتخاب قرار داد.

پسته فندقی و اکبری چه تفاوت هایی دارد؟

بدون شک پسته یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین در هر نوع آجیلی است.

به طور کلی بیش‌ترین پسته جهان را کشور ایران و پس از آن نیز کشورهایی مانند آمریکا، ترکیه و سوریه تولید می‌کنند.

در بین تمام ارقام پسته ایران، دو رقم از اهمیت و شهرت خاصی برخوردار هستند. این دو رقم عبارتند از فندقی، اکبری.

شهرت این دو رقم پسته، نه تنها در سطح کشوری است، بلکه در سطح جهانی نیز بسیار مشهور و البته محبوب هستند. به همین دلیل نیز جزء مهم‌ترین ارقام صادراتی شناخته می‌شوند.

این پسته، به دلیل شکل کروی و اندازه کوچک خود، بسیار شبیه به فندق است و به همین دلیل نیز نام آن پسته فندقی است. البته این را را با نام پسته اوحدی و با نام تجاری پسته ROUND نیز می‌شناسند. بخش اعظمی از صادرات پسته را این رقم، تشکیل می‌دهد.

این پسته نیز به دلیل داشتن اندازه‌ای درشت و شکلی کشیده و زیبا شهرت فراوانی یافته است.

پسته اکبری را با نام تجاری پسته SUPER LONG نیز می‌شناسند. این پسته به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش، از جمله شکل زیبا و طعم بسیار عالی، جزء ارقام بسیار لوکس و صادراتی محسوب می‌شود.

درخت پسته فندقی، دارای قدرت رشد متوسط و عادت رشد گسترده است. این درخت، مهم‌ترین رقم کشت شده در استان کرمان (حدود ۵۵% تا ۶۰% کل باغات پسته) است.

درخت پسته اکبری، دارای قدر رشد متوسط و عادت رشد گسترده است.

ارتفاع این درخت متوسط و عرض تاج آن زیاد است.پسته فندقی از نظر زمان شروع گل‌دهی در دسته متوسط گل قرار می‌گیرد.

پسته اکبری از نظر زمان میوه‌دهی در دسته دیر رس قرار می‌گیرد..شکل جوانه در پسته فندقی، مخروطی کشیده است.

بهترین نوع پسته فندقی خام چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین نوع پسته فندقی خام چه ویژگی هایی دارد؟ پسته خندان از لحاظ کیفیت، طعم، رنگ مغز، درشتی، ریزی، تیرگی، روشنی و رنگ پوست در مناطق مختلف ایران با نام های گوناگون شناخته می شوند.

علاوه بر این ویژگی ها، محل تولید پسته نیز به لحاظ کیفیت در قیمت این خشکبار تاثیرگذار است.

مثلا پسته دامغان به خاطر طمع مرغوب و زیادی چربی، پسته قزوین به علت رنگ سبز مغزش و پسته رفسنجان نیز به خاطر مزه و رنگ قرمز مغز و همچنین روشن بودن رنگ پوست آن جایگاه خاصی دارد.

یکی دیگر از مهم ترین ارقامی تجاری پسته، پسته اوحدی است.

این پسته معروف با اکثر مناطق پسته کاری سازگار است. به طوری که حدود ۶۰ الی-۷۰ درصد باغات پسته رفسنجان را شامل می شود.

میوه این رقم از نمونه گرد و به شکل فندق است. ارتفاع درخت پسته اوحدی حدود ۳ متر است و دارای رشد متوسط و تاج گسترده می باشد. بیشتر برگ های آن مرکب سه برگچه ای هستند.برگچه های انتهایی آن بزرگتر از برگچه های جانبی است.

پسته فندقی در دهه اول شهریور ماه قابل برداشت می باشد.

خواص پسته فندقی خام برای درمان کم خونی

فراوانی پتاسیم موجود در پسته باعث شادابی و رشد مو و تقویت فولیکول های سر می شود. پسته حاوی مواد مغذی مانند کربوهیدرات، آهن، کلسیم، روی و مس می باشد.

پسته به علت داشتن آهن باعث خون سازی می شود و کمبود خون را از بین می برد.

مواد مغذی سرشار پست باعث تقویت ذهن و مغز می شود. آرام بخش اعصاب بوده و قلب را تقویت می کند. فیبر موجود در پسته، معده را تقویت کرده و به هضم هرچه بهتر مواد غذایی و تقویت دستگاه گوارش کمک بسیاری می کند.

تقویت معده و قلب با مصرف پسته از عمده ترین مزایای موجود به شمار می رود. به شرطی که نمونه های مرغوب و درجه یک مورد استفاده قرار گیرد زیرا انواع نامرغوب فاقد هر گونه ارزش غذایی می باشند.

فروشنده بهترین پسته فندقی خام درشت

فروشنده بهترین پسته فندقی خام درشت فروش عمده پسته فندقی از منظر انس و سایز بیشتر بازه های ۳۰-۲۸، ۳۲-۳۰، ۳۴-۳۲، ۳۶-۳۴ می باشد. پسته های ریز تر از آن به دلیل کیفیت پایین و درشت تر از آن به دلیل قیمت بالاتر کمتر فروش عمده دارند.

بازار پسته فندقی از مناطق ایران به ویژه استان های کرمان، سمنان، خراسان و همچنین یزد انجام می شود. به طور کل بیشتر سطح زیر کشت درختان پسته مربوط به رقم فندقی می باشد.

فروش پسته فندقی و همچنین مغز پسته فندقی در داخل کشور به نسبت صادرات بالا نیست. زیرا در کل پسته فندقی و مغز پسته فندقی کیفیت و زیبایی متوسطی دارند، اما در صادرات رتبه اول به این رقم مربوط می شود.

صادرات پسته فندقی به کشور هایی نظیر چین، ویتنام، ژاپن، ایتالیا، آلمان، ترکیه و همچنین امارات انجام می گیرد. درمیان آنها کشور های چین و ویتنام بزرگترین خریدران پسته فندقی خام و شور ایران در جهان می باشند.

روش و وسیله حمل نقل پسته هم در تناژ دریایی و سپس زمینی است که باعث می شود قیمت نهایی محصول بسیار بصرفه تر باشد.

پخش عمده پسته فندقی خندان و دهان بسته در استان کرمان و سمنان صورت می گیرد، چون بیشترین حجم تولید این رقم مربوط به این دو استان می باشد.

توزیع بهترین پسته فندقی خام درشت

برای انکه بتوان فروش پسته فندقی خام را در خارج تضمین نمود، باید قیمت روز پسته فندقی به نسبت قیمت حهانی پسته هم ردیف باشد. زیرا تنها رقمی که می تواند رقابت کند با قیمت حهانی پسته وخصوصا نرخ پسته آمریکا، پسته فندقی خندان خام ایرانی است.

سایر انواع پسته به دلیل کیفیت و قیمت بالا نمی توانند، با قیمت جهانی پسته رقابت کنند.

شهربزرگ تهران یکی از بزرگترین محل های تعیین و تکلیف قیمت پسته در ایران است. و همچنین یکی از بزرگترین مراکز خرید های این محصول می باشد.

دلیل این امر برمی گردد به دو نکته که اولین آن پایتخت و قطب تجاری بودن این شهر و دومین آن تجمع دفاتر اصلی شرکت های بزرگ در آن است .

در بازار تهران می توان عموم پسته های صادراتی و آجیلی را تهیه نمود.

بازار پخش پسته فندقی خام درشت

بازار پخش پسته فندقی خام درشت قیمت امروز و به روز پسته فندقی  تابع نوسانات نرخ ارز و عرضه در بازار شده است. همین موضوع باعث گردید که پیش بینی ها برای  تعیین قیمت آن دچار مشکل شود.

نمودار نرخ پسته فندقی در امروز که حاکی از آن دارد که  نرخ آن به نسبت سال گذشته دچار صعودبسیار زیادی شده است. اما باز نمی توان پیش بینی کرد که این صعود تا کجا متوقف و یا حتی سیر صعودی به خود گیرد.

در حالت کلی و بالغ بر بیش از ۷۰ درصد اگر عرضه مناسب در بازار وجود نداشته باشد و قیمت ارز هم همچنان صعودی گردد، قیمت پسته های صادراتی به ویژه روند افزایشی به خود می گیرند.

ولی این دلیل کافی نیست. زیرا بوده در زمان هایی که ارز صعودی بوده و عرضه هم روند مناسبی نداشته اما قیمت پسته روند نزولی را طی نموده است.

خرید پسته در این زمانه بسیار در میان مردم رواج بالایی پیدا کرده است. حتی خیلی از تجار های بنام هم از این روند برای خرید و فروش محصولات خود استفاده می نمایند.

تجار می توانند به راحتی با مشتریان خود ارتباط گرفته و حتی قبل از اقدام به هرگونه رابطه تجاری از مشخصات یکدیگر و همچنین نمونه محصول برای خرید اطلاع و اطمینان حاصل فرمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما