سفارش کلی پسته بادامی ریز صادراتی

کلمه پسته در کل ریشه پارسی دارد و از طریق زبان فارسی وارد کشور های اروپایی با نام pistachio شد.پسته، یکی از خوراکی های خوشمزه و پرخاصیت است .مرکز و خاستگاه پسته مخصوص کشورهای خاورمیانه و آسیایی مانند ایران و عراق می باشد.

پسته بادامی ریز، یکی از پر طرفدار ترین پسته های صادراتی به دلیل خواص و خوشمزگی این نوع از پسته است.در میان انواع خوراکی ها بخصوص آجیل پرطرفدار می باشد.

علاوه برکاربرد پسته در آجیل، پسته نقش مهمی در پخت غذا و تزیین بسیاری از انواع غذاهای ایرانی و آسیایی دارد.

مثلا:مرصع پلو،شله زرد و تزئین روی حلوا و انواع کیک و شیرینی.بسیاری دیگر از خوراکی هایی که در این مطلب نمی گنجد و یا ما از آن بی اطلاع هستیم.

از آنجایی که بسیاری از ما ایرانی ها دچار اضافه وزن می باشیم شاید برای ما مهم باشد که این آجیل دارای چند کالری است و چربی چقدر است؟

ارزش غذایی پسته

هر صد گرم مغز پسته ۵۶۲ کالری دارد.اگر بخواهیم ارزش غذایی پسته را شرح دهیم به صورت زیر است :

کربوهیدرات، پتاسیم، فسفر،اسید فولیک، کلسیم، آهن، منیزیم،فیبر،روی
انواع ویتامین ها :ویتامین ۱ب، ویتامین ب۲، ویتامین ب۳، ویتامین ب۶، ویتامین c، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین K

 پسته بادامی ریز

موارد استفاده از پسته بادامی ریز تازه

 پسته بادامی ریز پسته، یک آجیل و میان وعده خوشمزه می باشد که می توانیم با تغییر سبک زندگی و تغذیه سالم. آن را جایگزین تنقلات مضر مانند چیپس و پفک کنیم.

عرضه پسته در کشور به نسبت خوبی انجام می شود، اما نود درصد پسته کشور در حال صادرات به کشور های مختلف می باشد، که اصطلاحا به آن پسته صادراتی می گوییم.

انواع دسته بندی پسته

پسته ها دارای انواع متنوعی هستند. از لحاظ ظاهری به دو نوع فندوقی یا گرد و بادامی یا دراز تقسیم می شوند.

پسته های بادامی مانند پسته ارقام اکبری، پسته کله قوچی و پسته رقم سفید دارای ظاهری باریک و بلند هستند که به دلیل زیبایی و خوشمزه بودن آن ها طرفدار بسیاری در سطح جهان دارند و تا حدی آن را جز پسته های گران و لاکچری می دانند.

پسته های فندوقی یا گرد نیز مانند پسته کله قوچی یا پسته فندوقی، دارای ظاهری گرد می باشند که این دسته نیز طرفداران زیادی دارد.

اما موارد استفاده از هر کدام بیشتر در چه چیزی است ؟

ویژگی های پسته بادامی

پسته بادامی یا پسته سفید در شهرهای کرمان، یزد و خراسان تولید می‌شود. تولید این نوع پسته بیشتر در شهر خراسان است و دلیل نام‌گذاری آن شکل بادامی شکل و کشیده‌ی آن است. پسته بادامی ظاهری سفید، پوسته‌ی کدر و کشیده دارد.

سایز این نوع پسته از 26 شروع شده و تا 38 هم در بازار موجود است.این نوع پسته از ژن زود گل است و در اوایل مرداد ماه امکان برداشت آن وجود دارد.

مشتریان پسته بادامی را کشورهای روسیه و افغانستان و چین تشکیل می دهند.پسته بادامی ریز:دارای درختی بسیار مقاوم است که در  هر گونه شرایط کم آبی و بی آبی و حتی شوری دوام می آورد.

این نوع پسته،در مناطق گرم و خشک مانند شهر یزد، به خوبی رشد می کند.ریشه این درخت بر خلاف دیگر درختان پسته، بسیار بلند و عمیق می باشد، که این علاقه در ریشه گذاری شاید دلیل این مقاوت درخت باشد.

در تهیه غذا و کیک و دسر های مختلفی استفاده کرد.طعم بسیاری خوبی به غذا و دسر ما می دهد.ارزش غذایی آن را نیز بالا بوده و می تواند برای افرادی که دارای رژیم چاقی هستند و کودکان در حال رشد بسیار مفید واقع شود.

فواید مصرف پسته

اسید آمینه و فیبری که در پسته بادامی ریز وجود دارد در درمان بسیاری از بیماری ها می تواند مفید باشد.

پسته بادامی ریز، در درمان مشکلات گوارشی مثل یبوست، نفخ، دل درد، التهاب معده و روده و سندروم روده تحریک پذیر نقش بسیار زیادی دارد.

همچنین پسته، با داشتن پتاسیم کافی، می تواند نقش مهمی در کاهش فشار خون و کلسترول بد خون داشته باشد.

اگر از درد دندان رنج می برید حتما برای التیام درد خود استفاده کنید.

علاوه بر این، پسته تقریبا تمامی ویتامین های گروه ب و ویتامین هایی مثل کلسیم و روی را در خود دارد.

مصرف روزانه آن، می تواند در تقویت و سلامت پوست و مو و رشد قد و ناخن ها بسیار مفید باشد.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به طور مداوم احساس خستگی و ضعف می کنید، حتما پسته بادامی ریز را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید تا معجزه مصرف آن را ببینید.

پسته به دلیل داشتن آهن و فسفر می تواند جلوی خستگی و ضعف بدن شما را بگیرد و سبب استحکام استخوان هایتان شود.

همین طور اگر ضربان قلب نامنظی دارید،پسته در کنترل آن می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

در کنار تمامی این مزیت هایی که وجود دارد باید در نظر داشته باشید کالری آن پانصد و شصت و دو است و مصرف بیش از حد آن نیز می تواند سلامت بدن شما را نیز به خطر بیندازد.

از انواع پسته استفاده بهینه کنید.زیبایی دسر و شیرینی شما دوچندان می کند و تا حدی چربی های بد و مواد مضری که به بدن می رسد را جبران کند.

می توان از هر مدل از پسته برای این منظور استفاده کرد؛ اما پسته بادامی ریز از نوع پسته خام مرغوب و پسته خلالی می تواند بهترین گزینه باشد.

ویژگی های کلی پسته بادامی

1. میوه‌ی ریز

2. ظاهر سفید

3. پوسته‌ی کدر رنگ

4. کشیده و بادامی شکل

5. قیمت مناسب

نکاتی مهم برای تازه نگه داشتن پسته بادامی

اکثر افراد پسته تازه را بیشتر از پسته خشک دوست دارند،اما روش نگهداری آن را بلد نیستند و فقط در ماه هایی از سال می توانند از این نعمت بهره مند شوند.

ما در این مطلب به شما کمک می کنیم تا با ارائه نکاتی کاربردی، بتوانید پسته بادامی تازه، برای مصرف طولانی مدت داشته باشید.

قبل از هر چیز این نکته را در نظر داشته باشید که نگهداری پسته تازه کار راحتی است؛ اما فضای زیادی را در یخچال شما ممکن است بگیرد.

پسته را نمی توان برای مدت طولانی نگه داری کرد.بیشترین مدت زمان نگهداری پسته در یخچال  بین بیست تا سی روز می باشد.

پس اگر قصد خرید پسته به مقدار زیاد را دارید و می خواهید آن را برای طولانی مدت تازه نگه دارید، بهتر است از این کار دست بکشید و یا فقط به اندازه مصرف یک ماه خود تازه نگه دارید و مابقی آن را خشک کرده و مصرف کنید.

برای تازه نگه داشتن پسته ما نیاز به این داریم که آن را منجمد کنیم. برای این منظور ما نیازمند محیطی سرد مانند فریزر هستیم. در بسیاری از روستا ها که فاقد فریزر هستند نیز در کوزه و یا محیط خنک منزلشان، پسته را منجمد می کنند.

اما روش این کار به چه صورت است؟

برای فریز کردن و منجمد کردن پسته تازه باید حتماً پوست آن را بگیرید و سپس در ظرفی شیشه ای مانند ظرف نگهداری مربا و یا در ظرف پلاستیکی که طاقت تحمل دمای زیر صفر درجه را دارد بریزید.

هر چقدر محیط ظرف حاوی پسته ما خنک تر باشد و هوای کمتری وارد آن شود؛ پسته ما به مدت طولانی تری می تواند تازه بماند. حتما درب ظرفتان را  کاملا محکم کنید تا حداقل هوا وارد ظرف شود.

بررسی میزان مرغوبیت پسته بادامی ریز

 پسته بادامی ریز پسته نیز مانند دیگر مواد خوراکی و مصرفی دارای کیفیت و میزان مرغوبیت مختلفی است.

عوامل زیادی از جمله آب و هوای منطقه، میزان حاصلخیزی و سازگاری خاک با درخت پسته ما، نوع پسته و میزان رسیدگی به درخت در مرغوبیت پسته می توانند تاثیر بسزایی بگذارد.

به دلیل اینکه پسته در ایران بسیار وجود دارد ارسال آن به کشورهای مختلف انجام می شود.

با وجود این که پسته کشور های مختلف نیز تا حدی دارای کیفیت خوبی هستند؛ اما پسته ایرانی بدلیل سازگاری خاک و آب و هوای منطقه با درخت آن دارای بالاترین رتبه مرغوبیت در سطح جهان می باشد.

این آجیل خندان مخصوصا پسته بادامی ریز توانسته است در دل مردم کشور های دیگر نیز جا باز کند و به عنوان خوشمزه ترین نوع پسته شناخته شود.

برای شناخت بهتر و تشخیص میزان مرغوبیت یک پسته بادامی ریز باید به نکاتی توجه کنید.

خرید پسته

برای خرید پسته باید در نظر بگیرید که در پسته نه کامل بسته باشد و نه به طور کامل باز. چرا که پسته در بسته نشانه نارس بودن آن است که طعم خوبی ندارند و در مواقعی حتی قابل خوردن نمی باشند.

دومین نکته ای که باید به آن توجه کنید رنگ پسته است. اگر توجه کرده باشید متوجه تفاوت رنگ پسته های موجود در بازار شده اید.

رنگ یک پسته خوب معمولا به رنگ کرم رو به سفید است و هر چقدر سطح روی آن صاف باشد می تواند نشانه مرغوبیت پسته ما باشد.

همچنین بر روی پوسته پسته بادامی ریز هاله ای بنفش معمولا دارد که کاملا طبیعی است.

سومین نکته این است که مغز این مدل از پسته در ابتدا دارای نوک سبز رنگ می باشد که بعد از رسیدن به رنگ قرمز در می آید. در کل رویه پسته تقریبا قرمز مانند می باشد.

شاید شما وقتی ظاهر پسته بادامی ریز را مشاهده میکنید احساس کنید حالتی خشکیده دارد، اما اصلا اینگونه نیس و در طعم و مزه بسیار تازه و خوشمزه می باشد.

راهنمای خرید پسته بادامی ریز صادراتی

پسته بادامی ریز را اگر بتوانید به صورت خام خریداری کنید، بهتر می توانید مرغوبیت آن را تشخیص دهید. از آن جایی که تقلب در هر کاری ممکن است باشد، فروش پسته نیز از این موضوع مستثنی نمی باشد.

فروشندگان زیادی وجود دارند که پسته نامرغوب می فروشند.

این فروشندگان طعم و بوی نامطلوب را به وسیله های مختلف تغییر می دهند.

یک فروشنده معتبر، که تولید کننده این محصول نیز باشد؛ تا حد زیادی نگرانی کیفیت و مرغوبیت پسته را کم می کند.

همچنین می توانیم پسته بادامی ریز و یا هر مدل پسته را به صورت خام و تازه خریداری کرده و سپس خودتان آن را طعم دار و یا خشک کنید و از کیفیت و مرغوبیت آن اطمینان داشته باشید.

فروشنده عمده پسته بادامی ریز صادراتی

 پسته بادامی ریز پسته بادامی ریز، بیشتر مناسب شیرینی پزی می باشد که مرکز آن شهر زیبای یزد است. شهر یزد و اردکان،شهر کرمان و زرند و خراسان، از مهم ترین مراکز تولید پسته بادامی ریز هستند.از این رو شاید فروشندگان عمده آن را نیز بتوان ساکنین این مناطق دانست. شهر یزد، بالاترین تولید و برداشت را در میان این شهر ها دارد.

این محصول از دیگر پسته ها سبک تر است اما ارزش غذایی بالایی دارد.

با توجه به مرغوبیت پسته ایرانی بخصوص پسته بادامی، افراد زیادی علاقمند می باشند تا در این حوزه فعالیت داشته باشند.

اما این نکته فراموش می شود که فروش پسته عمده کاری تخصصی و نیازمند تجربه و علم کافی در حوزه پرورش و شناخت فرایند صادرات می باشد.پس اگر علم و تجربه ای در این حوزه ندارید بهتر است قبل از سرمایه گذاری، در ابتدا مراحل را آموزش ببینید و سپس وارد این حرفه شوید.با این حال فروشندگان بسیار زیادی در سطح کشور و جهان وجود دارد که عرضه کننده پسته به سرتاسر دنیا می باشند.

یک فروشنده عمده ، پسته ها را بعد از برداشت به مراکز توزیع به فروش می رساند. فصل تولید این محصول در اواخر بهار و فصل برداشت آن نیز در اواخر تابستان و اوایل پاییز می باشد.

پخش کنندگان بهترین پسته بادامی ریز صادراتی

  1. پخش کنندگان پسته بادامی ریز صادراتی نیز پس از خرید به صورت فله ای و یا بسته بندی در بین مراکز توزیع پخش می کنند. بسیاری از باغ داران پسته بادامی را خود به مراکز توزیع پخش می کنند که می تواند از لحاظ هزینه برای توزیع کنندگان و فروشندگان صرفه اقتصادی داشته باشد و از کیفیت آن ها نیز اطمینان بیشتری داشته باشید.

توزیع بهترین پسته بادامی ریز صادراتی

 پسته بادامی ریز توزیع پسته بادامی ریز صادراتی، نیازمند شناخت کافی از تولید کنندگان این محصول است.

اگر شما قصد خرید پسته بادامی را داشته باشید، تیم صبا فروت یکی از معتبر ترین برند های حال حاضر در کشور می باشند که می توانید بهترین و مرغوب ترین پسته بادامی ریز و دیگر خشکبار را از آن ها خریداری کرده و اطمینان داشته باشید که محصولی که دریافت می کنید چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ طعم و مزه در بالاترین سطح موجود در بازار باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما