صادرات پسته سوغات به اروپا

سوغات یا ره آورد هر آن چیزی است که مسافران و توریست ها از یک شهر، روستا و یا منطقه خاصی تهیه می‌کنند. مسافران این ره آورد ها را هنگام بازگشت از سفر به نزدیکان، دوستان و آشنایان خود هدیه می‌دهند. سوغات با نام های دیگری مانند سوقات، سوقاتی، لهنه، ارمغان، هدیه و … نیز شناخته می‌شود. در زبان انگلیسی نیز سوغات به این ترتیب معنا شده است که چیزی است که خریداری می‌شود تا به ما کمک کند تعطیلات و رویدادهای ویِژه خودمان را به یاد بیاوریم.

کشورمان ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان پسته در جهان به شمار می رود و علاوه بر اینکه در بازار داخلی کشورمان می توان نمونه های مرغوب و درجه یک این محصول را مشاهده کرد، سالهای متمادی شاهد  صادرات پسته سوغات که یکی از بهترین نمونه های این محصولات می باشد به کشورهای اروپایی نیز می باشیم.
شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید که در کشورمان ایران بیش از 70 نوع درخت پسته کشت می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

صادرات پسته سوغات به اروپا

پسته سوغات مناسب برای تمامی سنین

پسته سوغات مناسب برای تمامی سنین پسته یکی از آجیل هایی است که از زمان های قدیم در سراسر جهان و به خصوص کشورمان ایران مورد استفاده قرار می گرفت و حتی بسیاری از شواهد باستان شناسی نشان دهنده این است که استفاده از پسته به حدود 6000 هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد.

یکی از نمونه های بسیار عالی و بی نظیر این محصول که در بازارهای داخلی کشورمان ارائه می گردد، پسته سوغات می باشد که استفاده از آن برای تمام سنین مناسب می باشد.زیرا درون آن میزان فراوانی از آهن و کلسیم وجود دارد که برای کودکان در حال رشد بسیار مفید و موثر است؛ همچنین فیبر و پروتئین موجود در بافت های آن برای کسانی که در رژیم غذایی به سر می برند و قصد دارند وزن خود را کاهش دهند تاثیرات شگفت انگیزی دارد و از بروز گرسنگی جلوگیری به عمل می آورد.

همچنین کسانی که سن و سال بالایی دارند می توانند با استفاده ازمصرف پسته بسیاری از ویتامین های مورد نیاز جسم خود مانند ویتامین E، ویتامین A و ویتامین K و برخی از مواد معدنی مانند فسفر، آهن، پتاسیم، کلسیم، روی و منیزیم را تامین نمایند.

پسته سوغاتی کدام شهرهای ایران است؟

پسته در شهرهای مختلف کشور ما ایران  کشت و تولید می‌شود. مهم ترین این شهر ها عبارتند از:

  • استان کرمان
  • یزد
  • خراسان رضوی
  • فارس
  • سمنان
  • سیستان و بلوچستان
  • خراسان جنوبی
  • مرکزی
  • اصفهان
  • قزوین
  • تهران

خرید بی واسطه پسته سوغات صادراتی

خرید بی واسطه پسته سوغات صادراتی با وجود اینکه پسته یکی از مغزهای گرانقیمت می باشد، اما همواره خرید بی واسطه پسته ارگانیک درجه یک در بازار کشورمان با استقبال فراوانی از سوی مشتریان مواجه شده است که یکی از بهترین آنها پسته سوغات صادراتی می باشد.

این نوع پسته دارای اندازه ای درشت بوده و شکل آن شباهت فراوانی به بادام دارد و رنگ قسمت رویه مغز آن بنفش بوده و پوست آن به رنگ استخوانی و کرم تیره می باشد و یکی از بزرگترین ویژگی هایی که موجب پرفروش شدن آن گردیده است، درصد بالای خندان بودن آن است که یکی از اصلی ترین معیارها در تعیین کیفیت پسته به شمار می رود.

شرکت های تولید کننده و صادر کننده پسته، این محصول را از کشاورزان خریداری کرده، ذرات اضافه و دانه های خراب را از آنها جدا کرده و بر مبنای شکل و اندازه درون بسته بندی های مخصوص قرار داده و به عنوان پسته سوغاتی در بازارهای داخلی و خارجی ارائه می نمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما