صادر کننده پسته فندقی شور درجه یک

از بهترین انواع پسته های ایرانی که از قیمت مقرون به‌ صرفه ای هم برخوردار می باشد، می‌توان به پسته فندقی اشاره داشت. پسته فندقی در نمونه‌ های خلالی، خام، بو داده و… در بازار وجود دارد که افراد می‌ توانند از آن استفاده بسیار زیادی داشته باشند.

شهرستان های سیرجان و رفسنجان استان کرمان در زمینه تهیه انواع پسته پیشگام بوده و پسته تولیدی را به سایر مناطق کشور و جهان منتقل می نمایند. در این بین صادر کننده پسته فندقی شور درجه یک نیز تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بهترین آن ها را در اختیار مشتریان خارجی خود قرار دهد و در نهایت به سود خوبی هم خواهد رسید.

صادر کننده پسته فندقی شور درجه یک

عوامل موثر بر کیفیت پسته فندقی شور

عوامل موثر بر کیفیت پسته فندقی شور

پسته بو داده فندقی از محبوب ترین پسته های ایرانی بوده که علاوه بر بازار داخلی از بازار صادراتی بسیار خوبی نیز برخوردارند. محبوبیت پسته فندقی به قدری زیاد بوده که بخش اعظمی از آن به صادرات می‌ رسد. این پسته از طعم بسیار خوبی برخوردار است و شکل آن بسیار زیبا و مجلسی است.

علاوه بر این قیمت مقرون به صرفه ای دارد. پسته فندقی از انواع پسته های محبوب استان کرمان بوده که تقریباً ۵۵ تا ۶۰ درصد از باغات این استان از پسته پر شده است. این نمونه پسته نسبت به سایر پسته ها اندازه کوچک تر و ریزتری دارد که به همین دلیل به آن پسته فندقی گفته می‌شود.

پسته نمکی نسبت به سایر پسته ها از قیمت ارزان تری برخوردار است و به همین دلیل مردم می‌ توانند با هر توان مالی نسبت به خرید آن اقدام نمایند. پوسته این محصول به طور طبیعی به رنگ کرم روشن می باشد، به دلیل برخورداری از شکل کروی و گرد شما می توانید از پسته فندقی برای تزیین انواع شیرینی پسته ای استفاده نمایید. همچنین برای تهیه شیرینی های مسقطی و گز از آن استفاده می شود. علاوه بر این در صنعت بستنی سازی نیز کارایی زیادی دارد.

اما انواع پسته فندقی از خواص درمانی بسیار زیادی بر خوردارند، اگر از مشکل دیابت و فشار خون در رنج هستید، بهترین گزینه برای رفع این مشکل استفاده از پسته می باشد. علاوه بر این سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی، چربی‌ ها و پروتئین‌ ها بوده که همگی برای حفظ سلامتی بدن بسیار موثرند‌.

اما بر روی انواع پسته فندقی شور موارد بسیار زیادی تاثیر دارد که از مهم ترین آن ها می‌ توانیم به نحوه کاشت، داشت و برداشت محصول اشاره داشته باشیم، در صورتی که یک کشاورز بتوانند این مراحل را به خوبی پی بگیرد در نهایت پسته با کیفیتی تهیه خواهد شد.

علاوه بر این نحوه بو دادن آن بسیار مهم است، در حال حاضر پسته های خام با روش‌ های متنوعی بو داده می‌ شوند و در طعم و مزه های متنوعی قرار دارند که هر فردی می‌ تواند با توجه به سلیقه و ذائقه خود نمونه ای از آن ها را خریداری کند.

بهترین نوع پسته شور چگونه تولید می شود؟

در ایران و جهان از نظر کیفیت و مرغوب بودن، پسته برشته فندقی کرمان حرف اول را می زند و طرفداران بالایی را به خود جذب کرده است. به دلیل اینکه استان کرمان از دریا دور است و از کم ترین میزان رطوبت برخوردار است و ارتفاع آن از سطح دریا بسیار بالاتر است، این پسته از طعم و عطر متفاوتی برخوردار است.

این پسته بازار جهانی خوبی دارد و به طور طبیعی به رنگ کرم روشن است. همچنین از مغزی خوشمزه و مقوی برخوردار است که می توان از آن در انواع غذاها و شیرینی ها استفاده کرد. در واقع برای تولید گز و بستنی هم از آن استفاده می شود که در داشتن طعمی لذت بخش در آن تا بسیار موثر است.

اما پسته بخش اعظمی از اقتصاد غیر نفتی ایران را شامل می شود که بازرگانان بسیاری در این زمینه در حال ارائه خدمات اند. استان هایی که به تولید پسته می پردازند، شامل: یزد، خراسان، کرمان، فارس، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، مرکزی، اصفهان و قم می باشند. برای تولید بهترین مدل از پسته، باید تمامی شرایط کاشت، داشت و برداشت را به بهترین شکل انجام داد. درخت پسته به هیچ عنوان نمی تواند در هوای مرطوب رشد داشته باشد و بهترین خاک برای آن، خاک های لیمونی سبک است.

از طرفی نباید خیلی زیاد به این درخت آب داد، چرا که استقامت بالایی دارد. هرس کردن آن هم در فصل زمستان است. برای تقویت آن می تون از کود دامی گوسفندی و گاوی استفاده کرد‌. همانطور که گفته شد، این پسته خوشمزه در حدود 55 تا 60 درصد از باغات پسته استان کرمان و در شهرستان های سیرجان و رفسنجان تولید می شود. اما علاوه بر این شهر ها، هستند مناطق دیگری در ایران که به تولید این رقم از پسته می پردازد. از طرفی پسته فندقی متشکل از ظاهری زیبا و فندق مانند است که به همین دلیل به پسته فندقی مشهوریت دارد.

آموزش روش های مختلف برای بو دادن پسته در منزل

آموزش روش های مختلف برای بو  دادن پسته در منزل روش بسیار زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها پسته خود را به راحتی در منزل بو داده کنید پسته از انواع آجیل بسیار مقوی هستند که بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند که سلیقه شخصی خودشان را در بو دادن آن وارد کنند، بنابراین پسته خام یا تازه ای را خریداری می‌ کنند و آن را در منزل بو می دهند. برای اینکه با طرز بو دادن پسته آشنا شوید با ما همراه باشید.

انواع پسته های تازه و خام را به سه روش می‌ دهند موادی که در هنگام بو دادن پسته خام اضافه می‌ شود کاملاً بسته به ذائقه و سلیقه فرد دارد می توانید برای درست کردن و شور کردن پسته از شعله اجاق گاز و یا مایکروفر استفاده کنید.

مواد لازم برای بو دادن پسته خام شامل موارد زیر می باشد:

  • نمک: ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری
  • آب: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • آبغوره/ آبلیمو یا آبغوره/ سرکه: ۱یا ۲ قاشق چای‌خوری
  • زعفران دم کرده: به میزان دلخوا

برای برشته کردن پسته خام در ابتدا آن را از شب قبل خیس کنید و به اندازه یک تا دو قاشق غذاخوری نمک را در یک لیوان آب حل کنید سپس آن ها را آبکشی کنید و درون ماهی تابه یا قابلمه ای که ترجیحاً بلند باشد بریزید، از ظرفی استفاده داشته باشید که دیواره های آن بلند باشد، در مرحله بعد محلول آب و نمک را به پسته‌ ها اضافه کنید. حرارت زیر ظرف را بسیار ملایم انتخاب کنید و پسته‌ ها را به طور مرتب تفت دهید تا آب نمک خشک شود.

می توانید برای خوش طعم و رنگ کردن پس از آبلیمو و سرکه به همراه زعفران استفاده کنید، آنها را روی پسته خود بریزید و کمی پسته را به هم بزنید سپس شعله گاز را خاموش کنید پسته ها را در سینی بریزید و اجازه دهید تا خشک شوند.

روش بعدی برای بو دادن پسته به این صورت است که دیگر نیازی به خیساندن پسته مثل قبل نیست، مستقیماً پسته را در ماهیتابه بریزید و پس از اینکه پوست آن ها رنگ خود را تغییر داد و متمایل به قهوه ای شد روی آن آب نمک بریزید، می توانید همچون روش اول از محلول سرکه و آبلیمو یا آبغوره و زعفران استفاده داشته باشید. در صورتی که پسته های شما در آن ماهیتابه هنوز رطوبت خود را تماماً از دست نداده‌اند نگران نباشید و اجازه بدهید تا پسته در فضای باز به خوبی خشک شود.

روش بعدی برای بو دادن پسته استفاده از مایکروفر می باشد در ابتدا پسته ها را به خوبی بشویید و آن ها را در یک ظرف بریزید همچون روش اول می توانید از محلول طعم دهنده های متنوعی استفاده داشته باشید می توانید یک لیوان آب و نمک و آبلیمو و آبغوره و سرکه را به همراه زعفران دم کرده به پسته خود اضافه کنید و بگذارید تا پسته ها ۱ ساعت قبل در این محلول بمانند.

روز بعد، پسته ها را در صافی بریزید. درجه فر را روی ۱۴۰ درجه و زمان را روی ۲۰ دقیقه تنظیم کنید. پسته‌ها را در سینی فر بگذارید و چند بار هم بزنید، تا با حرارت ملایم فر، خشک شوند. مانند دو روش گفته شده در بالا، اگر پسته هنوز رطوبت داشت، آن را در فضای باز بگذارید تا خشک شود.

اما شما می توانید پسته های خود را به راحتی با روغن هم بود دهید، در صورتی که تمایل دارید از روغن استفاده کنید توجه داشته باشید حتماً روغن شما مقاومت حرارتی بالایی داشته باشد برای این روش بهترین گزینه روغن نارگیل است.

شرایط آب و هوایی مناسب برای پرورش نهال پسته

درخت پسته برای رشد خود به تابستان‌ های گرم و خشک و زمستان‌ های نسبتاً سرد نیاز دارد، در پرورش نهال پسته باید به موارد بسیار زیادی توجه داشت. رطوبت بالا در فصل رشد آن اصلا مناسب نیست و باعث ایجاد بیماری های قارچی در آن خواهد شد، درخت پسته می تواند گرمای ۴۵ درجه تابستان و منفی ۲۰ درجه زمستان را به راحتی تحمل کند، اما نسبت به سرما بسیار حساس بوده و گل ها و میوه های تازه تشکیل شده آن با این وجود نابود خواهند شد.

با وجود تحمل سرمای نسبتا زیاد در زمستان، این درخت جهت تولید محصول مناسب به زمستان‌های بدون یخبندان نیاز دارد. گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد درختان پسته ایران در زمستان و فصل خواب، سرمای ۷- تا ۹- را بدون آسیب دیدگی تحمل می‌کنند.

در زمستان برگ های نهال پسته می ریزند و نیاز سرمایی آن حدوداً به ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت می‌ رسد توجود داشته باشید که نیاز به سرما آن ها متفاوت می باشد رقم اکبری نیاز به سرما بیش تر و رقم کله قوچی نیاز به سرما کم تری دارد اما ارقام احمدآقایی و فندقی در بین این دو رقم قرار دارند از طرفی درخت پسته به ۲۲۰۰ تا ۲۸۰۰ واحد گرمایی نیاز دارد برای رشد آن بهترین گزینه تکثیر آن در خاک های شنی لومی است، خاک سنگین به هیچ عنوان برای کاشت پسته مناسب نیستند.

پسته ها در برابر شرایط بد آبی از خود مقاومت خوبی نشان می دهند اما برای این که محصول بهینه و با کیفیتی برداشت کنید و آن ها را به صورت منظم آبیاری دهید بسته به سن گیاه اقلیم و بافت خاک، نیاز به دور آبی و میزان آبی متنوعی دارند. دور آبیاری در درختان ۳ تا ۶ سالگی ۱۲ الی ۲۰ روز است. درختان با سن ۶ سال و بالاتر به‌ صورت ماهی یک بار آبیاری می‌ شوند. نکته قابل توجه اینکه در زمانی که دور آبی ماهیانه می‌ باشد حجم آبی که به درخت داده می‌ شود بایستی زیاد باشد تا رطوبت به عمق خاک نفوذ کند.

توزیع بهترین پسته فندقی شور درجه یک

توزیع بهترین  پسته فندقی شور درجه یک از طرفی مرکز توزیع بهترین پسته فندقی شور درجه یک در اقصی نقاط کشور به ارائه خدمات می پردازد و با ارائه پویای این سری از محصولات باعث می‌ شود تا افراد بتوانند به راحتی پسته فندقی شور خود را تهیه کنند. اما باید بگوییم که این مراکز در مواردی به صادرات محصولات هم می‌ پردازند.

در حال حاضر کشورهای بسیار زیادی از جمله کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس با کیفیت ترین انواع پسته فندقی ایرانی را خریداری می نمایند بازرگانان با صادرات پسته در غالب بسته بندی های ویژه ای و یا به صورت فله‌ ای به این کشور ها در نهایت به سود خوبی می‌ رسند و ارز خوبی را وارد کشور خواهند کرد.

عرضه مستقیم پسته فندقی شور درجه یک

بازار تولید پسته فندقی، به دلیل طرفداران بالایی که دارد، بسیار داغ است. اما شما می توانید بهترین مدل از پسته را از سایت سفارش دهید و هر نمونه از پسته مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

سفارش پسته فندقی خام از سراسر ایران امکان پذیر است و شما می توانید بهترین آن را با مشاوره از متخصصین خبره ما تهیه نمایید. از طرفی می توانید انواع پسته فندقی شور را به صورت عمده سفارش دهید که در این صورت خرید شما به صرفه تر خواهد شد و با پرداخت کم ترین هزینه به بهترین نمونه از آن دست خواهید یافت.

فروشگاه مرکزی پسته فندقی شور درجه یک

فروشگاه مرکزی پسته فندقی شور درجه یک

به دلیل استقبال بسیار زیاد از این سری محصولات، بازار توزیع پسته فندقی بسیار خوب بوده و افراد در اقصی نقاط کشور نسبت تهیه آن ها از خود استقبال نشان می‌ دهند.

مرکز فروش پسته فندقی تمام تلاش خود را انجام می‌ دهد که این سری از پسته ها را به صورت فله ای و یا در قالب بسته‌ بندی های ویژه و کاملا ارگانیک، در اختیار مشتریان خود قرار دهند. شما می توانید انواع پسته را در مدل های مختلف خام، بوداده، شکلاتی و … تهیه نمایید که هر یک از آن ها از ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما