مرکز توزیع پسته فندقی کال

یکی از مشخصات ظاهری پسته ی فندقی پوست آن است که به رنگ کرم روشن است . پسته فندقی نسبت به سایر پسته ها ریز تر می باشد که در صنایع غذایی کار برد بیش تری  دارد.پسته فندقی کال کاربرد زیادی در تهیه شیرینی دارد .

مرکز توزیع پسته فندقی کال

پسته گزینه ای عالی برای رشد جنین

پسته گزینه ای عالی برای رشد جنین مزه ی این نوع پسته تفاوت زیادی با بقیه ندارد، هم چنین خواص و فواید و ارزش غذایی آن نیز مانند همه ی انواع پسته می باشد ،تنها عیب این نوع پسته ریز بودن آن است.

درخت پسته در انواع خاک از جمله خاک شور و اهکی قابل کشت و رشد است اما بهترین نوع خاک برای درخت پسته خاک رس با زه کشی خوب است تا بهترین رشد و محصول دهی را داشته باشد.

یک نکته ی مهم در کشت درخت پسته مدت زمان طولانی برای به بار آمدن آن است.که حدودا بین پنج تا هشت سال است ولی به دلیل سود خوبی که دارد ارزش کشت و پرورش دارد.

از جمله ویژگی های درخت پسته مقاومت بالای آن در بیابان و خاک های شور تحمل دمای منفی ده تا مثبت چهل و هشت است . ا درخت پسته برای رشد به تابستان های گرم و خشک نیاز دارد.

رطوبت زیاد درخت پسته را می پوساند و باعث نابودی آن می شود.

پسته به دو صورت کشت می شود یکی کاشت نهال پسته و دیگری کاشت بذر آن می باشد.

پسته منبع طبیعی گیاهی پروتئین می باشد

پسته منبع طبیعی گیاهی پروتئین می باشد اگر شما علاقه مند به انواع پسته ها هستید پس با ما همراه باشید چون امروزه می خواهیم یکی از پسته هایی را که امروزه بسیار مرغوب و خوشمزه می باشد را به شما معرفی کنیم و درباره آن برای شما بیشتر بگوییم.

همانطور که گفته شد امروزه در سراسر جهان انواع و اقسام پسته ها کشف شده است و هر کدام از انواع پسته ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود و مشخصات ظاهری متفاوت می باشد.

یکی از انواع پسته ها که امروزه دارای شهرت زیادی می باشد پسته فندقی است. کرمان یکی از استان‌هایی است که امروزه درصد بالایی از پسته های فندقی را تولید می کند

این نوع پسته ها به دلیل ظاهر ریز و فندقی مانندی که دارند به این اسم معروف شده است.

پسته فندقی به دلیل جثه کوچکی که از دیگر انواع پسته ها دارد دارای اندازه کوچک تر می باشد و به دلیل طعم و خوشمزه و لذیذی که دارد نه تنها در کشور ما بلکه در خارج از کشور نیز دارای محبوبیت زیادی می باشد.

پسته فندقی تازه امروزه در انواع شیرینی جات ها و دسرها مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید با هزینه کمتر پسته بیشتری را خریداری کنید آن هم به دلیل اینکه پسته فندقی جثه کوچکتری نسبت به دیگر پسته ها دارد .

زمانی که می خواهید این پسته را خریداری کنید حجم آن بیشتر از دیگر پسته ها می شود پس شما می توانید با کمترین مبلغ بیشتری پسته را خریداری کنید.

از پسته فندقی کال چه می دانید؟

از پسته فندقی کال چه می دانید؟ چهار گونه ازانواع پسته  طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند: فندقی، کله قوچی، احمدآقایی و اکبری.

گونه‌های خاصی از آن ها را به علت تفاوت های طعم، حجم روغن، اندازه و شکل در مصارف خاصی استفاده می‌ شود. در بسیاری از موارد مصرف انواع مختلف عوارضی را به دنبال دارد.

کشت پسته فندقی به خاک، آب و هوای معتدل نیاز دارد شهر رفسنجان که برای کشت پسته فندقی بسیار مناسب است ومرکز تولید پسته در کشور است.

در استان کرمان نیز شغل بیشتر مردم کشت انواع  پسته از جمله پسته  فندقی است زیرا 80 درصد پسته فندقی کل کشور در این استان کشت می‌شود.

زمان کشت پسته فندقی اواخر فرودین است و اواسط مهر برداشت می‌شوند اغلب افراد آن‌ها را تفت داده و استفاده می‌کنند و یا از دانه‌های آن روغن می‌گیرند.

پسته فندقی از خواص زیادی بهره می‌برد و جزء خشکبارهای بسیار مقوی بوده و فواید زیادی برای سلامتی افراد دارد. نمونه‌ هایی از این فواید این است که پسته فندقی به علت داشتن ید برای افرادی که گواتر دارند توصیه می‌شود.برای جلوگیری از ضعف و خستگی نیز موثر است.

برای این که دیرتر به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا شوید پیشنهاد می‌شود روزانه حداقل یک مقدار از پسته فندقی را مصرف کنید. برای آن که می‌خواهید در آینده استحکام استخوان و دندان‌هایتان تضمین شده باشد از پسته فندقی به طور روزانه استفاده کنید.

روغن این دانه شگفت آور ملین بوده و رفع کننده‌ی یبوست است. مواد مغذی موجود در آن فرآیند پیری را به تعویق انداخته و یکی از خاصیت‌های مهم آن این است که از آلزایمر و فراموشی جلوگیری می‌کند.

نیاسین موجود در پسته فندقی به ترمیم اسیب های سلولی و حفاظت در برابر آلزایمر و سایر مشکلات ذهنی مربوط به بالا رفتن سن کمک شایانی می کند.

البته مصرف پسته فندقی در بارداری چندان پیشنهاد نمی شود چرا که امکان دارد بعد ها کودک محبوب‌تان را دچار مشکلات الرژیکی و حساسیت کند. پسته کربوهیدرات کمی دارنداما سرشار از مواد مغذی هستند .

هم چنین منبع سرشاری از پروتئین ها بوده که شامل بیوتین، نیاسین، منگنز، ویتامین ای، تیامین، فسفرو منیزیم بوده و تمام اینها برای داشتن ذهن و بدن سالم بسیار مهم است.

یکی از مشکلاتی که پوست پسته فندقی ایجاد می‌کند این است که مز‌ه‌ی آن را تغییر داده و به تلخی می‌ زند لذا بهتر است پوست آن جدا شود برای این که این کار راحت تر انجام شود می توانید ابتدا کمی آن را تفت دهید.و سپس شروع به کندن پوست آن کنید.

البته ناگفته نماند که خرید پسته فندقی خام به علت ماندگاری بالا از نوع تفت خورده و شور شده‌ی آن، بهتر است.

بهترین پسته فندقی که در داخل کشور تولید می‌شود مربوط به رفسنجان است و خواص بالاتری نسبت به هم‌ نوعان خود دارد.

در این مقاله سعی شده است به راهنمای خرید پسته فندقی پرداخته شود زیرا اغلب افراد در هنگام خرید با مشکلاتی مواجه هستند.

صادرکنندگان پسته فندقی کال

صادرکنندگان پسته فندقی کال به دلیل رقابت‌های که در زمینه ی تولید و صادرات پسته فندقی وجود دارد باید روش‌های جدید و متنوعی را در تولید و بسته بندی آن به کار برد. زیرا ایران از نظر جهانی بعد از چند کشور دیگر در زمینه ی صادرات این پسته قرار گرفته است.

از شهرهایی که به تولید و کاشت پسته فندقی مشغولند می توان به استان کرمان که از معروفترین شهرها در تولید و کاشت پسته است اشاره نمود.

با توجه به شکل و فرم یک‌دست آن می توان پسته فندقی درجه یک را تشخیص داد. معمولا خرید انبوه یک کالا در قیمت آن بی تاثیر نیست. پسته هم از این قاعده مستثنی نمی باشد پس خرید کیلویی پسته فندقی بهتر از خرید آن به میزان کم است.

قیمت خرید پسته به بسته بندی و نوع آن بستگی دارد. پسته فندقی غیر از ایران در کشورهایی مانند ترکیه و هندوستان نیز به عمل می آید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما