مرکز صادرات پسته کله قوچی درجه یک

پسته از جمله خشکبارهای بسیار مغذی و لذیذ در کنار سایر دانه ها و آجیل ها محسوب می گردد. دانۀ  پسته مغذی و دارای چربی‌های مفید است و منبع مناسبی از پروتئین، فیبر و انواع آنتی اکسیدان ها می‌ باشد.

پسته شامل بسیاری از مواد غذایی حیاتی برای سلامت قلب و عروق و حفظ تندرستی و وزن ایده آل است.

پسته تازه و باکیفیت نظیر پسته کله قوچی درجه یک، در زمان و فصل برداشت آن در دسترس می‌باشد.

پسته تازه مملو از ویتامین ها و مواد مغذی است. اساسا بهتر آن است که پسته  آجیل را به صورت تازه مصرف نمود تا تمامی مواد مفید آن به بدن برسد.

در غیر این صورت، پس از فصل برداشت، به صورت خشکبار قابل مصرف است.

مرکز صادرات پسته کله قوچی درجه یک

صفر تا صد پسته را بدانید.

صفر تا صد پسته را بدانید پسته در کشور ما انواع و اسامی مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های بخصوصی می باشد.

به طور نمونه پسته کله قوچی خندان، پسته کله قوچی مجلسی، پسته کله قوچی آجیلی، و پسته کله قوچی درشت را می توان نام برد.

ارزش غذایی بالای پسته خوراکی بر کسی پوشیده نیست. بعلاوه اینکه انواع مختلف آن استفاده‌های گوناگونی داشته و طبع ها و سلیقه‌های مختلف را نیز پوشش می دهد.

پسته در کنار سایر مغزها و آجیل، یکی از خوراکی های مهم در مجالس و محافل ایرانی است. پسته علاوه بر طعم خوشایند و دل چسب، از دیرباز در میان ایرانیان به عنوان ماده ای بسیار مفید برای تندرستی و حفظ سلامت بدن استفاده های پزشکی و درمانی داشته است.

برخی از شهرهای ایران همچون کرمان و رفسنجان، مرکز اصلی کشت و تولید پسته محسوب می گردند.

افزایش سیستم ایمنی بدن با خوردن پسته

افزایش سیستم ایمنی بدن با خوردن پسته طبق توصیۀ محققین، در دورۀ مقابله با بیماری کووید و کلا انواع بیماری های عفونی، تقویت بنیه و سیستم ایمنی بدن، امری ضروری است.

مصرف انواع مغزها و دانه ها و خشکباردر رژیم غذایی افراد به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

پستۀ تازه را در زمان و فصل برداشت آن می تواند تهیه نمود. پسته تازه سرشار از انواع ویتامین ها، مینرال ها، و مواد مغذی طبیعی و ضروری برای بدن است است.

هنگامی که فصل برداشت پسته به اتمام می رسد، این مغز پرخاصیت و مقوی، به صورت خشکبار در بازار مصرف کننده ها خرید و فروش می شود.

بهتر است پسته را همچون سایر مغزها و میوه جات به صورت تازه مصرف نمود، و برای نگهداری آن به صورت طولانی مدت بایستی از سلامت آن از نظر میزان سم آفلاتوکسین اطمینان حاصل نمود.

مغز پسته دارای میزان بالایی از آهن است و به توصیۀ پزشکان برای افرادی که از فقر آهن رنج می برند، مصرف آن می تواند بسیار مفید باشد.

از دیگر مزایای پسته، تقویت مغز و ذهن، پاک سازی مجاری کبد، آرامش بخش قلب و آرام نمودن اعصاب، کم کنندۀ سرفه، و درمان اسهال‌ از جمله خاصیت‌ های این آجیل مغذی می‌باشد.

البته باید توجه داشت که بسیاری از مطالب ارئه شده توسط این اشخاص معمولا اعتبار علمی نداشته و در آزمایشگاه های علمی مورد تجزیه و تحلیل و بحث و بررسی قرار نگرفته بلکه نتایج تجربی کاربرد آن در بین عموم مردم بوده است .

از دیگر خواص پسته، به لاغر شدن و کاهش وزن و چربی سوزی می توان اشاره نمود .

میزان کالری غذایی همه مغزهای خوراکی تقریبا بالا است، با این حال آجیل‌ ها به دلیل برخی خواص خود اگر به درستی و همراه با یک رژیم کم کالری استفاده شوند منجر به کم کردن وزن می‌ شوند.

در واقع فیبر موجود در پسته می‌ تواند سبب بهبود فرآیند گوارش، جلوگیری از ابتلا به یبوست و خروج مواد زائد از بدن به دلیل ارتقای عملکرد و سازوکار دستگاه گوارش و روده شود.

پروتئین و فیبر فراوان موجود در مغزهایی نظیر پسته می‌ تواند به افزایش مدت زمان احساس سیری شما کمک کرده و از این طریق نیز منجر به کاهش وزن گردد.

پسته کله قوچی اعلا، طعمی لذیذ و مزۀ شیرینیِ طبیعی دارد؛ لذا از آن به عنوان طعم دهنده و البته تقویت کنندۀ کیفیت غذایی، به بسیاری از انواع غذاها و خوراکی‌ های مختلف اضافه می گردد.

در کنار خصوصیات غذایی غنی و طعم دل چسب، پستۀ کله قوچی اعلا و تازه با رنگ سبز جذابی که دارد، جزئی از تزئینات غذایی نیز به حساب می آید.

پسته خام، منبع خوبی از فیبر خوراکی است که به هضم غذا کمک می‌ کند، معده درد را کاهش می‌ دهد، زخم معده را بهبود بخشیده، و از این طریق سبب افزایش سطح سلامت و دستگاه گوارش می‌ شود.

پسته تنظیم کننده ترکیب میکروبی دستگاه گوارش است. یک پژوهش نشان داده که پسته سطح باکتری‌ های مفید موجود در دستگاه گوارش را افزایش می دهد و از این راه سلامت این سیستم را بهبود می‌ بخشد.

در برخی مقالات به تاثیر آجیل بر قوای جنسی آقایان نیز اشاره شده است. اختلال نعوظ با عملکرد قلب در ارتباط است، زیرا اگر قلب دچار مشکل و نقصان عملکرد باشد عمل نعوظ مختل می‌ شود.

بسیاری از پژوهش گران بر این باورند که آجیل‌ های متنوع مانند پسته، بادام و گردو در حفظ سلامت قلب موثر است و می‌ تواند به مردانی که به اختلال نعوظ دچارند کمک شایانی نماید.

راهنمای خرید پسته کله قوچی درجه یک

راهنمای خرید پسته کله قوچی درجه یک در فصل رسیدن میوه، پوست تازۀ پستۀ کله قوچی اعلا قهوه ای سرخ رنگ است؛ این پوست، هنگام رسیدن شکاف بر می دارد و پسته با لایۀ پیرامونیِ نسبتا سختش نمایان می شود.

ابعاد کلی دانه پسته از 13 تا 20 میلیمتر متغیر است. پسته کله قوچی یکی از مشهورترین انواع پسته‌ های ایران است. مغز درشت و باکیفیت خوب آن سبب استقبال زیاد، و محبوبیت آن در میان سایر انواع پسته شده است.

شکل و ظاهر دانۀ پستۀ کله قوچی درجۀ یک کروی و شبیه فندق است. وزن مغز خشک پسته با حداقل رطوبت بین نیم تا یک گرم است.

رنگ رویی مغز پسته سبز مایل به خاکستری است. همچنین، رنگ پوست دانۀ پسته سفید استخوانی مایل به تیرگی می باشد.

عرضه کنندگان پسته کله قوچی درجه یک

عرضه کنندگان پسته کله قوچی درجه یک پسته حاج شریفی نام دیگر پستۀ کله قوچی است. انتخاب این نام به تاریخچه و سابقۀ پسته کله قوچی باز می گردد. در واقع این پسته برای اولین بار توسط فردی به نام حاج علی شریفی در روستای دهنو رفسنجان شناسایی گردید.

منطقۀ اصلی و عمدۀ کشت پسته کله قوچی، در استان کرمان است، ولی در سایر استان‌ های کشور نیز به صورت پراکنده پرورش داده می‌شود.

مشتریان در فروشگاه های آجیل و خشکبار، چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین می‌ توانند نسبت به تهیۀ پستۀ کله قوچی و سایر انواع آجیل اقدام نمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما