مرکز پخش پسته کوهی صادراتی

پسته کوهی یا بنه با پسته‌هایی که تاکنون در ظرف آجیل دیده‌اید متفاوت است. ارگانیک بودن و مناسب بودن قیمت پسته کوهی صادراتی باعث محبوبیت این محصول در کشورهایی مانند اروپا و آمریکا شده است.

مرکز پخش پسته کوهی صادراتی

فواید پسته کوهی برای زنان باردار

فواید پسته کوهی برای زنان باردار

در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته برخلاف کشورهای جهان سوم معیار برتری یک میوه و محصول کشاورزی طبیعی و به اصطلاح ارگانیک بودن آن است به طوری که در کشور آلمان گیلاس‌هایی که کرم زده هستند محبوب‌تر هستند بله درست خواندید شاید این موضوع برایتان کمی عجیب باشد اما میوه‌هایی که در حد خفیف آفت زدگی دارند کمتر محتوی سم بوده و طبیعی‌تر هستند.
از دلایلی که باعث محبوبیت پسته کوهی (بنه و وحشی نام‌های دیگر این میوه هستند) خودرو بودن آن است که بدون دخالت انسان در دامنه‌های کوه زاگرس می‌روید.
پسته کوهی گرد است و نوع خشک شده آن شبیه به پسته آجیلی است و مغز آن سبز و شبیه به باقلای تازه است اما برخلاف پسته مصرف تازه خوری و بوداده ندارد بلکه بیشتر در روغن گیری، ترشیجات و تهیه مربا استفاده می‌شود.
بنه نیز خواص پسته را دارد و برای درمان کم خونی، بالا بردن نیروی جسمی، کاهش ادم (ورم)، درمان ناراحتی‌های گوارشی، درمان نرمی استخوان و موارد دیگر بسیار مفید است.
از مشکلاتی که خانم‌های باردار با آن مواجه هستند ادم یا ورم و ناراحتی‌های گوارشی مانند ریفلاکس است که به دلیل بزرگ شدن شکم و بالا آمدن رحم بعد از غذا ممکن است آن را تجربه کنند و از طرفی همان طور که مستحضر هستید در این ایام خوردن داروهای شیمیایی ممنوع است بنابراین اضافه کردن روغن پسته کوهی به سالاد یا تهیه غذایی مانند آب بنه یا قاتق بنه که یک غذای محلی مخصوص استان فارس و کرمان است که در سایت‌ها طرز تهیه آن وجود دارد.
از دیگر مسائلی که بسیاری از خانم‌ها و مخصوصاً خانم‌های باردار در هنگام بارداری یا پس از زایمان با آن مواجه شوند کم خونی یا آنمی است که در حدود 50% از زنان وجود دارد که به جای مصرف انواع قرص‌های آهن و اسید فولیک که عوارضی مانند یبوست و دل درد ایجاد می‌کنند می توان استفاده از انواع پسته کوهی به صورت روغن، مخلوط در آجیل و غذا را جایگزین مواد شیمیایی کرد.

فروشندگان پسته کوهی بدون واسطه

فروشندگان پسته کوهی بدون واسطه

از آنجا که پسته کوهی بومی برخی از مناطق مانند کرمان، مرکزی، رفسنجان، کاشان و دامنه‌های زاگرس است ممکن است ممکن است به راحتی پسته آجیلی به آن دست نیابید.
برای خرید پسته کوهی می‌توانید به عطاری یا فروشگاه‌های عرضه کننده این محصول مراجعه کنید اما برای خرید نوع درجه یک آن بهتر است به فروشگاه‌های آنلاین و سایت‌هایی که این محصول را عرضه می‌کنند مراجعه کنید و پس از بررسی قیمت‌ها خرید مستقیم و بدون واسطه را امتحان نمایید.

1

  1. سلام پسته کوهی بسیار خوشمزه هست و خوردنش لذت بخشه. هر کیلو رو چند میتونم سفارش بدم؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما