قیمت انواع پسته خام مرغوب

آیا از تاریخچه پسته چیزی می دانید.؟

طبری مورخ مشهور قرن سوم هجری و مسعودی مورخ قرن چهارم هجری پيدايش پسته را با استقرار حضرت آدم در كره زمين هم زمان می دانند.درباره محل پيدايش پسته يك نويسنده فرانسوي آن را بومي ايران ، عربستان و سوريه دانسته است.
دانشنامه بريتانيكا پسته را بومي ايران مي داند ، دانشنامه امريكانا پسته را از آسياي غربي مي داند .لاروس آن را به آسياي صغير نسبت مي دهد.در كتاب دانشنامه فارسي خاورميانه و نواحي مديترانه و در كتاب المنجد از تركستان به عنوان زادگاه پسته ياد كرده اند.
پسته گیاهی است که از دیرباز درنقاط مختلف ایران مورد کشت و پرورش قرار می‌گرفته است.جنگلهای وحشی و خودروی پسته در ناحیه شمال شرقی ایران و نواحی هم مرز با ترکمنستان و افغانستان پیشینه‎ای باستانی دارد و تصور می‎رود که درخت پسته حدود 4-3 هزار سال قبل در ایران اهلی شده و مورد کشت و کار قرار گرفته است.سبزوار و سرخس را از قدیمی ترین مناطق کشت پسته می‎دانند.سابقه کشت پسته در دامغان، سمنان و قزوین را به قرن هفتم هجری و در استان کرمان به قرن دوازدهم هجری نسبت می‎دهند.
کشت پسته در سایر نقاط ایران سابقه 200-150 ساله دارد.علیرغم سابقه طولانی کشت پسته ایران، پسته کاری در دهه های اخیر توسعه بیش از پیش فزاینده ای داشته است.

آیا از تاریخچه پسته چیزی می دانید.؟

پسته یکی از مهم ترین محصولات صنعت کشاورزی ایران بحساب می‌آید.صادرات و مصرف داخلی، این محصول را به یکی از نقطه قوت های صنعت کشاورزی تبدیل میکند.همانطور که میدانید این محصول برای رشد، نیاز به شرایط خاص دارد و شرایط مطلوب در زمان رشد تضمین کننده کیفیت نهایی محصول است.همین نکته کشورمان را به بزرگترین تولید کننده پسته در جهان تبدیل کرده است.پسته علرغم ارقام مختلف و متنوع همواره به دو صورت کلی، خام و بوداده ارائه میشود.پسته خام تازه به عنوان یک محصول سالم و مغذی در خانواده های ایرانی و همچنین در سطح جهان مورد استفاده قرار میگیرد.این محصول را به دو صورت با پوست و بدون پوست میتوان تهیه کرد.در کشور ما چهار نوع فندقی، اکبری، کله‌قوچی و احمدی کشت می‌شود.از بین این چهار نوع پسته، پسته اکبری بصورت خام هم کیفیت بالاتری دارد و هم به عنوان یک محصول صادراتی از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

فواید پسته خام

این محصول به دلیل اینکه در طبیعی ترین فرم خود قرار دارد از محبوبیت بالا برخوردار است و این محبوبیت بی‌علت نیست ،چرا که منبعی غنی از پروتئین، کلسیم، فیبر و انواع ویتامین ها می‌باشد.

پسته خام

آیا می دانید پسته در صنایع غذایی چه کاربردی دارد.؟

همانطور که میدانید این محصول خوشمزه به عنوان یکی از عناصر دل‌نشین و طعم های محبوب در صنایعی همچون در بستنی سازی و قنادی میباشد همچنین کاربردها به‌همین جا ختم نمیشود.

تزیین مواد خوراکی با پسته یکی از دیرینه ترین روش ها برای زیبایی هرچه تمام‌تر آن محصول می‌باشد،ترکیب رنگ و مزه پسته در کنار گز و سوهان طعمی به یادماندمی و محبوب برای شما خواهد شد.

پسته از آن دسته محصولات باغی است که از ارزش غذایی  بالایی برخوردار است. فرآورده های تبدیلی این محصول نیز می تواند درصنایع خوراکی جایگاه ویژه ای داشته باشند. برخی از فرآورده های  حاصل از پسته عبارت اند از:

 

تماس با ما