قیمت روز پسته ممتاز در بازار داخلی

قیمت روز پسته ممتاز در بازار داخلی، از راه های مختلفی قابل استعلام است و نکات و ویژگی های مهم و اساسی بر روی نرخ و ارزش این محصول تاثیرگذار است. از جمله عواملی بر قیمت پسته ممتاز نقش مهمی دارد، کیفیت و درشت بودن اندازه آن است. پسته ممتاز، کاملا یک دست بوده و از سطح کیفی بسیار خوبی بهره می برد. نحوه خرید، چه صورت عمده و چه به شکل خرده، از دیگر مواردی که در بهای پسته ممتاز تاثیر دارد. 

قیمت روز پسته ممتاز در بازار داخلی

روش های تولید پسته ممتاز در کارخانه

روش های تولید پسته ممتاز در کارخانه تولید انواع پسته ممتاز در کارخانه به روش های مختلفی انجام می پذیرد. از جمله، می توان به شیوه مکانیزه و نیمه مکانیزه اشاره کرد و هر کدام از آن ها، مراحل مختص به خود را دارند. پسته تازه و ممتاز به روش نیمه مکانیزه، به وسیله ماشین آلات و ابزار آلات صنعتی صورت می گیرد. در حالی که در روش مکانیزه، حتی مرحله خشک کردن ٱن، توسط دستگاه های صنعتی اجرا می شود.

از جمله مراحل تولید پسته، می توان به پوست گیری، شست و شو و تمیز کردن، تانک های شناور، نم گیر، جدا سازی پسته های ریز از درشت، حذف پسته های پوک و دهان بسته، بازرسی و خشک کردن اشاره کرد. 

در روش پوست گیری، پسته هایی که پوک، کال و دارای آفت و ویروس هستند، از پسته های سالم جدا می شوند. مرحله بعد، شست و شو و تمیز کردن است و پسته هایی که از دستگاه پوست گیری بیرون آمده اند، با استفاده از فشار آب زیاد، شسته می شوند، تا تمام آلودگی ها و شیره های گیاهی که به آن ها چسبیده است، تمیز و پاک شوند. 

در دستگاه نم گیر، رطوبت پسته ها کاهش می یابد، تا از پوسیدگی آن ها جلوگیری گردد. البته، نیاز است که پسته ها در معرض مستقیم نور آفتاب قرار گیرند و به نحو احسن خشک شوند. در مرحله بعد، پسته پوک و ریز و دهان بسته، از طریق دستگاه سورت، جداسازی می شوند و پسته های مرغوب، به نوار بازرسی فرستاده می گردند. در نهایت و در مرحله آخر، پسته ها که دارای میزان رطوبت بسیار کمی هستند، در دستگاه های خشک کن، به طور کامل خشک می شوند. 

راهنمای خرید پسته ممتاز

راهنمای خرید پسته ممتاز برای خرید پسته اعلا و ممتاز، باید یک سری از نکات و موارد را در نظر گرفت. اول از اینکه، باید نسبت به انواع پسته، آشنایی کامل داشته باشید و در صورت نیاز، از افراد با تجربه، مشاوره های لازم را دریافت نمایید. هر کدام از گونه های پسته، ویژگی ها و شکل ظاهری مخصوص به خود را دارند.

در نظر داشته باشید، که پسته ممتاز، دارای هیچ گونه خوردگی، شکستگی در مغز و اثراتی از کپک بر روی آن نیست. در هنگام خرید پسته، مقداری از آن را در کف دست خود بریزید، اگر کف دستتان رنگی شد، به معنای آن است که کیفیت پسته بسیار پایین است. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما