خرید پسته مرغوب قزوین

آیا تاکنون نام پسته قزوین راشنیده اید؟ اگر نشنیده اید بایستی بدانید  که یکی از مرغوبترین پسته های ایرانی پسته قزوین می باشد.بارزترین ویژگی پسته استان قزوین رنگ جذاب مغز آن است. پسته قزوین رنگ سبز چشمگیری دارد.

از دیگر ویژگی‌های  بسیار مهم و قابل توجه پسته قزوین عدم وجود سم آفلاتوکسین  در آن است.می دانید که  سم آفلاتوکسین خطرناک و سرطان‌زا است.پسته قزوین به دلیل زودرس بودن از این سم در امان است.

از دیگر ویژگی های جالب و فوق‌العاده آن می‌توان به ورقه ورقه شدن راحت آن برای خلال اشاره کرد.

همانطور که همه ما می‌دانیم، پسته یکی از محصولات اصلی کشور عزیز ما می‌باشد. پسته یکی از اعضای جدا نشدنی آجیل برتر ایرانی است.محصولی که صادرات آن در ایران بسیار پر رونق است و مشتریان زیادی در سراسر کره زمین دارد.

استان قزوین به دلیل شرایط مطلوب آب و هوایی منطقه‌ای مناسب برای کشت و رشد عمده پسته محسوب می‌شود.در این استان انواع مختلف پسته مثل پسته اکبری، پسته فندقی، پسته کله قوچی، پسته کال خندان، پسته احمد آقایی و… به صورت عمده کشت می‌شود.

پسته قزوین

پسته یک میان وعده عالی برای مصرف.!

پسته خوراکی با خاصیتی است که میتواند به عنوان یک میان وعده برای تمام سنین استفاده شود. سرشار از مواد معدنی، ویتامین، پروتئین و کلی مواد مغذی دیگه که به سلامتی جسم شما کمک میکند.

  1. مواد مغذی بسیار! پسته منبع غنی ویتامین B6 و E می باشد.
  2. آنتی اکسیدان قوی و محافظ سلامت چشم های شما!
  3. یک منبع قدرتمند آهن برای جلوگیری از کم خونی به شمار می رود.
  4. سرشار از فیبر و کمک فوق‌العاده به هضم غذای شما و سلامت دستگاه گوارش .
  5. پسته یک ماده مغذی عالی برای دوران بارداری می‌باشد و برای رشد بافت جنین موثر است.
  6. پسته با جلوگیری از ترکیب شدن پروتین و قند خون در کنترل قند و بیماری دیابت مفید است .
  7. مغز پسته منبعی غنی از امگا ۳ است که به افزایش متابولیزم بدن کمک میکند.
  8. پوست پسته دارای خاصیت های زیادی می‌باشد، به عنوان مثال بوی نامطبوع دهان را از بین می‌برد و برای تقویت لثه‌ها مفید است.

خرید پسته قزوین

 

تقسیم بندی و شناخت انواع پسته قزوین

در استان قزوین محصولات پسته به دو نوع تقسیم می‌شوند: بوئین زهرایی و قزوینی

درختان این پسته‌ها چتری و عمود(قائم) هستند، مغز پسته آنها سبز و بسیار چرب می‌باشد.

پسته‌ی قزوینی دارای مدل های کله قوچی، تجاری، بادامی و بقالی می‌باشد. پسته بوئین زهرایی شامل کال خندان، پسته‌ی قرمز، پسته‌ی سفید و بادامی می‌شود.

به طور میانگین انس پسته قزوین بین ۳۲ تا ۳۵ است.

آیا می دانید مشخصات ظاهری پسته قزوین چیست ؟

1-شکل پسته قزوین بادامی و کشیده وریز می باشد.

2-به دلیل ریز بودن این پسته، تعداد پسته های موجود در یک خوشه بسیار زیاد می باشد.

3-رنگ مغز پسته قزوینی به رنگ سبز و بسیار پرچرب است.

4-  این پسته به صورت خلال استفاده می شود و در صنایع غذایی وشیرینی پزی، دارویی و بهداشتی بسیار کاربرد دارد.

درخت پسته قزوینی از انواع درختانی است که به صورت قائم رشد می کند و رشد و گسترش شاخ و برگ آن چتری می باشد. برگ های این نهال اغلب مرکب ۳ برگچه ای می باشند.

چه نکات مهمی در کاشت پسته قزوین بایستی مدنظر قرار گیرد؟

1-نهال پسته قزوین از نوع ارقام  دیرگل می باشد. نهال های دیر گل در مناطق سرسیر بهتر رشد می کنند

2-نهال پسته قزوین از ارقام خیلی زودرس محسوب می شود و محصول آن از اواسط مرداد ماه قابل برداشت است.

ارقام زودرس پسته برای کاشت در مناطقی که سرمای زودرس پاییزه و بارندگی پاییزه دارند بسیار مناسب است، زیرا کاشت نهال دیررس در این مناطق مناسب نیست و بهترین گزینه برای این مناطق انواع پسته خیلی زودرس و یا زودرس مانند نهال پسته قزوینی می باشد.

3-نهال پسته قزوینی در آب و هوای خشک نیز تحمل بسیار بالایی دارد.

همچنین این نهال مقاومت خاک مناسبی دارد و در خاک های آهکی و شور نیز توان رشد دارد، هر چند که خاک های لومی با زهکشی خوب برای رشد و عملکرد بهتر نهال مناسب تر می باشد.

4-میزان باردهی نهال پسته قزوین حدود ۴ الی ۵ کیلوگرم به ازای هر درخت می باشد. بنابر با کاشت 500 اصله درخت پسته قزوین در هر هکتار انتظار می رود که از هر هکتار حدود ۲ الی ۲.۵ تن برداشت محصول داشته باشیم.

البته میزان محصول این نهال به منطقه کشت و شرایط اقلیمی آن، میزان رسیدگی به نهال ها از جمله آبیاری دقیق و منظم، نوع و میزان کود مورد استفاده، هرس مناسب و سمپاشی درختان و … بستگی دارد.

5- در هنگام احداث باغ پسته و کاشت نهال پسته قزوین، رعایت فاصله مناسب بین گودال های کاشت نهال بایستی مورد  توجه قرار گیرد.

6- نهال پسته قزوینی برای رشد و عملکرد مناسب نیاز به دریافت نور کافی دارد.

از آنجا که تاج این نهال به صورت چتری می باشد، در هنگام کاشت، باید فاصله این نهال ها به گونه ای باشد که بر روی یکدیگر سایه ایجاد نکنند و مانع دریافت نور همدیگر نشوند.

علاوه براین رعایت فاصله میان نهال ها موجب می شود که ریشه نهال پسته قزوینی به راحتی در خاک رشد و گسترش یابد و درخت محکم تر باشد.

همچنین اگر درختان با فاصله مناسب از یکدیگر قرار داشته باشند، برداشت محصول به راحتی و با هزینه کمتر انجام می گیرد.

عمر مفید این درخت ۳۵ الی ۴۵ سال می باشد. البته باید توجه داشت عمر مفید درخت علاوه بر ژنتیک نوع درخت به منطقه کاشت و شرایط نگهداری از آن نیز بستگی دارد.

بنابراین باغداران می توانند با نگهداری اصولی از درختان میزان عمر مفید درخت را افزایش دهند.

خرید وسفارش پسته قزوین عمده

مشتریان صبا فروت از سراسر دنیا با این مجموعه در ارتباط هستند . این شرکت در جهت رشد اقتصادی کشور از خریداران نقاط مختلف دنیا استقبال می‌کند و آماده فروش محصولات پسته  با کیفیت خوب است.

تنوع بالا، کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب محصولات این مجموعه باعث شده است که مشتری در انتخاب محصول مورد نظر خود کاملا با دستی باز اقدام کند.

با توجه به تغییرات روز به روز قیمت‌های محصولات صبا فروت، از شما عزیزان خواهشمندیم که برای دریافت قیمت و ثبت سفارش از طریق فرم ابتدای همین صفحه اقدام کنید تا در اولین فرصت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند، سفارش شما را دریافت کنند و در بهترین بسته‌بندی و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اسرع وقت برای شما ارسال کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما